Nog even - Reisverslag uit Kiama, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Nog even - Reisverslag uit Kiama, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Nog even

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

22 Maart 2013 | Australië, Kiama

Nadat mijn vader, Bjorn en ik naar Cairns waren geweest hadden we nog ongeveer een week in Sydney. Jammer genoeg moest ik van die week 3 dagen werken. Maar er is genoeg te doen dus die hebben zich wel vermaakt. Ze zijn bij mij komen eten, naar de dierentuin geweest, het opera huis in geweest en de sydney toren. En elke avond lekker gegeten. We zijn een aantal keer naar een restaurant gegaan om even een behoorlijke steak naar binnen te werken! Die Australiërs hebben geen eet cultuur, maar ze hebben wel verstand van lekker vlees!

We zijn nog een dag naar de Blue mountains geweest, als je in NSW bent is dat wel iets wat je moet zien. Het is een aardige trein reis, maar wel de moeite waard! Een prachtig uitgestrekt bos met hoge bergen en stijle kliffen. Dit keer was er geen bosbrand gevaar maar was er pas geleden een aardverschuiving geweest waardoor we alsnog niet verder in het park konden. Maarja we mochten nu wel in delen waar ik de vorige keer met Jelle niet m mocht, dus ook ik had weer wat meer gezien dan de vorige keer!

De dag daarna zijn we naar Kiama geweest. Een leuk klein, erg mooi plaatsje waar ze de grootste 'blowhole' ter wereld hebben. Een gat in een stuk rotsen waar door golven die terugslaan tegen elkaar een enorme spuit water uit komt. Wel heel grappig om te zien. We hadden achteraf best geluk, want hoe slechter het weer is hoe hoger het water komt en wij hadden een heerlijk warme zonnige dag! Maar we hebben toch een aantal hoge uitbarstingen gezien! Na dat wel gezien te hebben ben ik bij een informatie centrum gaan vragen of er nog meer te doen was in of om Kiama. In het plaatsje naast Kiama, (Bombo) waren de Cathedral Rocks. Langs de kust daar leek het net alsof iemand er een muur had willen bouwen, hele hoge soort van pilaren die tegen elkaar aanstonden langs de kustlijn. Langs het water ging het dan ook rech omhoog en daarna weer recht naar beneden. Ze zullen niet meer dan 3 meter dik zijn geweest. En dit strekte uit over ongeveer een kilometer (zo ver ik kon inschatten). De zee was daar heel ruig en ramde zo hard tegen de rotsen aan dat het water soms over de 'muren' heen ging. Die zeker zo een 8 meter hoog waren. Ik vond dit veel indrukwekkender dan dat watergat. Die blowhole werd heel erg aangeprezen en de Cathedral Rocks eigenlijk niet, je moest er wel een behoorlijk stuk voor lopen maar het was het zeker waard.

Daarna zijn we weer in Sydney nog even lekker uit eten geweest en nog even naar het casino in The Star, waar we allemaal net niks gewonnen hadden haha.
De dag daarop gingen ze alweer terug naar huis, dat vond ik natuurlijk heel erg jammer. Maarja over een paar weken komen mijn moeder en Robin alweer en dan kom ik ook alweer bijna thuis!
Ze waren op tijd op het vliegveld en we hadden afscheid genomen. Alleen voor hun duurde hun laatste dag in Sydney toch iets langer dan verwacht! Hun vliegtuig was wegens een computer storing niet geannuleerd. Ze hebben zeker zo een 8 uur lang op het vliegveld van Sydney rondgehangen! En hun overstap in Kuala Lumpur (Maleisië) zou eerst 3 uur duren en nu moesten ze daar maarliefst 6 uur wachten! Gelukkig kregen ze daar een hotelkamer waar ze zich even konden opfrissen en wat konden eten. Daarna konden ze dan eindelijk door naar huis.

Nu nog maar 5 en een halve week en dan komen mijn moeder en Robin alweer hierheen! Ik ben druk aan het plannen want we geen heel veel doen! Dus ik zou goede loopschoenen meenemen hahahaha. Tot snel!

• 22 Maart 2013 - 10:26

Monique Drevers:

HEY SMILEY,

Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit, ik had op je moeders verjaardag natuurlijk ook al een heleboel
    foto's gezien.
    Toch blijft het vreemd, om ook je vader bij jou daar op de foto's te zien.
    Jullie hebben het echt te gek gehad [volgens je vader], maar dat kan ook niet anders.
    En nu nog een aantal weken tot de twee dames er zijn, en dan zit het er al weer op.
    Niet te geloven hoe snel dat is gegaan.
    Volgens je vader ging je nog een paar uitstapjes maken, dus hou ons op de hoogte.
    Geniet er nog even van,

Dikke kus Harry en Monique

• 22 Maart 2013 - 10:29

Papa:

he vriend,

Ook wij hebben erg genoten van ons verblijf bij jou en hebben ons prima vermaakt. Het was leuk om te zien, waar en hoe je woont en waar je werkt.
    Cairns was fantastisch, de Great Barrier Reef en de Rainforest waren zeer indrukwekkend.
    De Australiers mogen dan geen eet cultuur hebben, ze weten wel wat een stuk vlees is. Deze waaide echt niet van je bord af, heerlijk. We hebben van alles gegeten, kangaroo vlees en krokodil dat moet je meegemaakt hebben als je daar bent.
    De terugreis was inderdaad wat vervelend maar ook dat hebben we weer een keer meegemaakt.
    Je moeder en Robin zijn nu alleen nog nieuwsgieriger geworden naar jou. Ze kunnen niet meer wachten om ook naar jou toe te gaan. (Wel de foto's van het ophalen meteen plaatsen he!)
    Nogmaals, wij hebben ons prima vermaakt en vonden het erg prettig om jou weer eens even te zien en vast te houden. De laatse 2 maanden vliegen nu om en jij gaat nog een hoop zien en beleven, geniet er nog even van.
    Doe de groeten aan Stevie, wat een prachtig mens is dat, daar heb je het ook erg mee getroffen.
    Haar pakketje uit Holland is onderweg.

See you later mate.

• 22 Maart 2013 - 21:55

Moetie:

Hey Lieverd,

Je hebt toch wel een zwaar leven hé??
    Bijna elke dag opstaan met zon, flinke lappen vlees eten, elke dag lopen in je korte broek en slippers. Beetje werken, veel geld verdienen (vele malen meer dan in Nederland). En dan als de visite uit Nederland er is 1,5 week samen vakantie vieren. Wat een rot leven zeg hahahaha....
    Je vriend Bjorn en je vader zijn net twee weken bij je geweest. En ze hebben een fantastische tijd gehad. Een reis voor jullie alledrie om nooit te vergeten.
    Ik ben heel blij dat jullie elkaar weer even in de armen konden sluiten want daar waren jullie aan toe.
    Nog een paar weekjes en dan komen Robin en ik onze armen om je heen slaan. We kunnen bijna niet wachten en zijn heel erg benieuwd naar je huis, Stevie, je werk en ook de omgeving.
    En volgens je vader kunnen we ons geen betere gastheer en reisleider wensen dus we laten ons verrassen. Jij regelt wij volgen......!!
    Weet zeker dat we ook hele mooie speciale dingen aan beleven met elkaar en ook lekkere toetjes bij jou werk gaan eten. Hmmmmmmmmm. ....Hoop dat jou bedachte recepten uit 10 landen snel in gebruik worden genomen en dat wij ze kunnen komen proeven. Vandaag kreeg ik een foto van je eerste eigen bedachte gebakje en dat zag er heerlijk uit.
    Bjorn heeft vandaag jou spulletjes die hij voor jou mee terug heeft genomen langs gebracht. We hebben zijn foto's nog niet gezien maar die komt hij van de week brengen. Zijn heel benieuwd hoe die zijn geworden. Als ik terug ben gaan we er een mooi fotoboek van maken.
    Al met al gaat de tijd toch best snel dus nog even genieten hoor. Over ruim twee maanden zit je weer in ons koude kikkerlandje. Ik hoop voor jou dat dan de zomer hier een beetje is begonnen want anders is de overgang wel erg groot hoor. Het is hier nu rond het vriespunt en met een oostenwind dus het voelt zo ongeveer als -10 graden echt koud. Brrrrrrr.......
    Tot snel schat, hou van jou. dikke knuffel Moetie

Dus nog even goed oefenen dan komen wij snel keuren ok??

• 26 Maart 2013 - 08:45

Ria En Ad :

hoi mike we hebben weer genoten van je foto.s hoor je hebt weer en mooie tijd gehad zo met je vader en bjorn nu nog maar 4 weken en dan komt je meisje met je moeder hoop dat je ze ook zo veel laat zien en dat wij weer mee kunnen genieten door fe foto.s maar nu je ons al dat lekkers hebt laten zien willen we er hier strak ook van genieten hoor we hopen dat je hier ook je kunsten laat zien nou mike geniet nog even van je rust wany dat is straks over als de dames ploeg komt nog veel plezier daar en de groetjess van ons allemaa; ad ria en de kids

• 04 April 2013 - 20:49

Ada:

Jeetje,dit zijn wel heel veel momenten die je nooit meer vergeet !!! X

• 10 April 2013 - 11:16

Ria En Ad :

hoi mike nog even en dan zit het er weer op voor je dan kun je lekker gaan genieten van robin en je moederhoop dat dit en belevenis is geweest voor altijd het halfjaar is evengoed toch wel snel gegaan nu nog even genieten van de vakantie daar met z.n drieen en dan weer lekker naar huisen weer het normale leven in geniet nog even en tot gauw weer in nederland groetjes ad ria en kid

• 11 April 2013 - 15:12

Piet En Marjanne:

Hoi Mike,

Super dat je zo'n fijne tijd hebt gehad met Bjorn en je vader dit is toch wel heel bijzonder ik begin nu toch van een beetje naar stinkend jaloers over te gaan.
    Straks weer met Robin en je moeder even op vakantie wat een rot leven.
    Nou man geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je weer gewoon thuis maar heb je wel een heleboel om over te praten.
    Geluk en we spreken elkaar.

Piet en Marjan