Tasmanië en moedertje alweer naar huis. - Reisverslag uit Hobart, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Tasmanië en moedertje alweer naar huis. - Reisverslag uit Hobart, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Tasmanië en moedertje alweer naar huis.

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 Mei 2013 | Australië, Hobart

Tasmanië was echt super mooi! De eerste dag lekker Hobart rond wezen lopen, even alles bekijken. De tweede dag hadden we een auto gehuurd om naar het Tasmanian devil conservation park en Port Arthur te gaan. Het was wel even vreemd om aan de linker kant van de weg te rijden, maarja ik fiets hier ook al 6 maanden links dus ik was er vrij snel een gewent. Het Tasmanian devil park was echt super! Op het eerste oog zien ze er als een soort klein zwart hondje uit, tot ze beginnen te grommen tegen elkaar. Wat maken die beesten een herrie zeg hahaha. Maar wel echt super om te zien. Ze werden gevoerd met een groot stuk vlees waar nog huid, haar en bot op en in zat. Het duurde niet lang of ze hadden het helemaal op! Echt alles was opgevreten! Zelfs de botten! Daarna gingen we naar een heel groot hok vol met kangoeroes! Daar kon je gewoon in en dus kon je tissen de kangoeroes lopen en ze aanraken en later konden we ze zelfs met de hand voeren! Moeder was eerst wel een beetje angstig en bleef liever veilig in het hokje bij de ingang staan maar ze was uiteindelijk toch mee naar binnen en heeft ze zelfs geaaid en gevoerd!
Na het park zijn we door gegaan naar Port Arthur, een heel groot oud gevangenis complex met een gekkenhuis, een kerk, huizen voor het personeel en barakken voor het leger en nog veel meer. Het was echt ongelovelijk groot. Vroeger werd Tasmanië vooral gebruikt als gevangenen eiland, de gevangenen van Australië werden met de boot naar Tasmanië gebracht om daar in de gevangenis te zitten.

Dag 3 zijn we naar Wine Glass Bay in het Frecynet National park geweest. Dat was echt prachtig! We moesten een heel eind omhoog de bergen in lopen maar het was het helemaal waard! Echt een spectaculair uitzicht had je van daarboven! Vanuit daar zijn we ook nog naar honeymoon bay en sleepy bay gegaan, ook allebei erg mooi maar niet zo indrukwekkend als wine glass bay.

De laatste dag in Tasmanië zijn we naar een museum geweest, MONA, een museum met allerlei bijzondere kunstwerken, sommige heel leuk, mooi of heel oud en sommige ook echt ronduit belachelijk.. Maar wel heel leuk om rond te lopen en alles te zien!

Weer terug in Sydney zijn we zijn we nog een dagje naar Bondi Beach geweest. De volgende dag zijn we naar de Blue mountains geweest, ookal ben ik er al 2 keer geweest het was alweer heel erg mooi. Dit keer met het nieuwe treintje omhoog en omlaag gegaan (52 graden stijl). En vanaf helemaal beneden langs de rotswand weer helemaal omhoog gelopen! Na de Blue mountains zijn we naar een voorstelling in het Opera huis gegaan. We hadden de goedkoopste voorstelling genomen en dat was een ballet voorstelling.. ja een ballet voorstelling.. en zoals je kunt verwachten, het was echt absoluut verschrikkelijk! We hebben ons echt helemaal kapot gelachen om dat ballet! We moesten echt heel hard ons best doen om niet keihard in lachen uit te barsten in de zaal. Dit was echt eens maar nooooit meer.
De dag daarna hadden we een lekker rustig dagje, we zijn even naar het Royal Australian Museum geweest wat eigenlijk verassend leuk was! Daarna nog even naar de Chinese Gardens geweest waar me moeder en Robin volledig in Chinese kledij gehezen werden. ze liepen lekker door de tuinen heen te lopen en werden door heel veel mensen op de foto genomen. het zag er ook echt heel grappig uit! S'avonds zijn we met al mijn huisgenoten lekker uit eten geweest bij Linda's on King.

De dag daarna ging moedertje alweer naar huis vliegen! S'morgens zijn we nog even naar de vismarkt geweest en daarna moest ze alweer naar het vliegveld toe.

De dag daarna zijn Robin en ik naar Luna Park geweest, het was wel even leuk om het open te zien, maar kolere wat is dat park duur zeg! De Efteling lijkt goedkoop bij dit park alleen hoef je hier geen entree te betalen maar wel voor elke atractie. Het lijkt net een kermis en het ziet er uit als een goedkope horrorfilm.. Maarja wel even leuk om geweest te zijn.

Vandaag hadden we even een rustig dagje, even door de stad gelopen en daarna nog even naar de botanical gardens geweest, even de papegaaien wezen voeren, we waren een hele atractie want er stond zo een 15 man fotos van ons te maken! Hahaha, misschien komen we nu in anderen hun plakboek te staan!

• 11 Mei 2013 - 22:29

Freeda:

Zalig om jullie zo samen te zien genieten. Ik geniet mee op afstand. Wat een heerlijke eerste twee weken hebben jullie zo samen gehad. Helemaal geweldig!! Kippetje, ik mis je, maar geniet oh zo van jullie avontuur samen!

• 12 Mei 2013 - 20:52

Moetie:

Hey Lieve Robin en Mike,

Wat hebben we genoten hé met elkaar. Het waren twee fantastische weken.
    We hebben ontzettend veel gezien, veel gelopen, veel gegeten, veel gelachen, veel gereisd en veel foto's gemaakt.
    Ook je laatste werkdag bij Zumbo waren wij erbij en hebben lekker met z'n drieen genoten van de lekkernijen op de trein dat was die avond ons diner....heeeeeerlijk!!
    Zumbo heeft in zijn eigen boek een hele mooie tekst voor je geschreven met een dikke pluim.
    Je mag trots zijn op jezelf kanjer! Ook kreeg je van hem nog een kadobon van 200 dollar en daar heb je een Go Pro Camera voor gekocht. Hier kun je alle spectaculaire stunts die jullie in de toekomst nog van plan zijn mee vastleggen.
    Al met al is het voor mij een onvergetelijke ervaring geworden, die ik niet had willen missen.

Het is eigenlijk heel fijn dat we beide de kans hebben gekregen om bij je te kunnen zijn in Australie en als we dan in de toekomst over Australie praten weten we waar je het over hebt.

Ben ook heel blij dat ik jou weer heb gezien na 6 maanden en ook het huis waar je in woont, de mensen die bij jou in huis leven en ook gezien waar je de afgelopen maanden hebt gewerkt.
    De ontmoeting met Stevie (jou "huisbaas") was fantastisch. Ze is een vriendin voor het leven geworden ik denk zowel voor jou en Robin als voor mij.
    Wat een kanjer van een vrouw is dat zeg en wat fijn dat je bij haar in het huis hebt gewoond zij maakte het studentenhuis toch tot een tijdelijk "thuis" voor iedereen die er woont.

Vond het toch weer moeilijk om jullie achter te laten, ging met gemengde gevoelens.
    Wilde graag nog blijven want er is nog genoeg te zien en te beleven en die zon.....heerlijk.
    Maar wilde ook graag terug naar mijn kanjers thuis.

Maar jullie gaan nog drie weken lekker genieten van elkaar en van Nieuw Zeeland. Jullie zo verliefd te zien is geweldig daar wordt ik helemaal blij van.
    Rondtrekken met een camper over het zuid eiland van Nieuw Zeeland klinkt helemaal geweldig.
    Ik hoop dat jullie nog drie leuke weken tegemoet gaan en we zijn benieuwd naar alle verhalen als jullie terug komen. 31 mei komen we jullie halen van Schiphol.

Lieve schatten ik hou heel veel van jullie allebei, lekker genieten ok!! En doe voorzichtig.
    Dikke Kus en Knuffel Moetie XXXXXX