Avondshift! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Avondshift! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Avondshift!

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

25 November 2012 | Australië, Sydney

Mijn laatste werkweek in de vroege ochtendshift zit er alweer op!!!!! Vanaf aanstaande woensdag doe ik savonds de dessert trein! Een soort lopende band zoals bij de japanner met sushi. Maar dan met allemaal kleine bordjes met desserts! Ik vind t wel leuk om weer wat anders te mogen doen! En het is heerlijk om niet meer om 3 of 4 uur smorgens te moeten beginnen! Gisteren heb ik een nieuwe gekocht. Hij koste maar 80 dollar. Heb m even in elkaar gezet en vanmorgen op naar me werk gereden. Echt stukken beter dan de vorige! Deze heeft grotere banden dus ik trap me n niet helemaal t schompes meer, haha. Afgelopen dagen verder niet veel gedaan. Gewoon van t heeeeerlijke weer genoten! Het is hier vandaag rond de 30 graden!!! Ik zit dit verslag nu heerlijk buiten te typen met een ijskoud biertje ernaast hahah. Vanavond voor het eerst (ja voor het eerst) hier naar de kroeg met een aantal collega's. Het schijnt dat t hier de aankomende paar dagen net zo warm als vandaag blijft, dus dat komt mooi uit want ik ben maandag en dinsdag vrij!! Even lekker van me weekend genieten! Nog een paar dagen en dan zit de eerste maand er alweer op!

  • 25 November 2012 - 10:38

    Papa En Mama:

    Hey Schat,

    Wat zijn we blij dat je naar de avondshift toe gaat volgende week woensdag.
    Je krijgt dan in ieder geval lekkerdere werktijden en een normaal leven. Zo kun je ook wat beter contacten leggen met collega's en huisgenoten. Het is gelukkig toch nog snel gegaan omdat het vooruitzicht eerst pas in januari was.
    En we denken dat de desserttrein ook helemaal jouw ding is en je hier veel van kunt leren maar misschien kun je hun ook wat kennis/smaken van jouw uit Nederland overbrengen.
    Alleen die zak van cacao van Cacao de Zaan dat kan natuurlijk niet hé. Zet die foto ook nog even op je weblog leuk voor de mensen zonder facebook. Misschien eens met je baas praten over Cargill Cacao???
    Inderdaad de eerste maand zit er al weer bijna op. Het was niet makkelijk je hebt een hobbelige start gehad maar wij hebben wel het gevoel dat je steeds beter in je vel gaat zitten en er plezier in krijgt.
    Ook wij hadden het deze afgelopen maand best zwaar maar nu we zien dat het met jouw een stuk lekkerder gaat worden wij ook rustiger. En we genieten van de contacten die we hebben dat is fijn.
    En met die kanjer van je gaat het ook heel goed en we hebben veel contact dus je hoeft je om ons gelukkig geen zorgen te maken. We hopen dat je vanaf nu echt alleen maar gaat genieten!!
    Ook heb je een knappe nieuwe fiets gekocht. Ziet er goed uit en dat voor 80 dollar dat is toch niets daar kun je bij ons in Nederland echt geen nieuwe fiets voor kopen.
    Hij lijkt wel op je tweedehands fiets maar zoals je zegt hij is groter en heeft grotere banden dus beter voor dat lange lijf van jouw hii. Misschien krijg je vanaf nu wel minder spierpijn!
    Je wordt ook helemaal handig en vindingrijk. Je hebt zelf je fiets die in een doos zat helemaal alleen in elkaar gezet en ook nog twee fietsen van je huisgenoten knap hoor. Thuis plakte je nog niet eens een band!! Ook ben je creatief geweest met plastic flesjes en hebt er een pennenbakje en geldbakje van gemaakt we lachen ons rot. Maar wel een goeie oplossing hoor.
    Je vertelde net dat je je oude fiets gewoon hebt neergezet ergens in de straat. Je had aan Stevie (beheerder huis) gevraagd waar je oude fiets het makkelijkst gestolen kon worden, haha nou volgens haar overal je hoeft hem maar neer te zetten en je bent hem zo kwijt dus zo gezegd zo gedaan.
    Zijn benieuwd hoe lang het duurt voor hij weg is, nog wel even checken he?
    Oh ja schat dank je wel voor de lieve kaarten en de kadootjes, het is erg leuk. We hebben de sleutelhangers gelijk in gebruik genomen en de kaarten hangen aan de kast naast de klokken.
    Ga ze hier allemaal ophangen dus kom maar op heb nog plek genoeg.
    Geniet lekker van vanavond (eerste avond stappen) en je twee vrije dagen spreken je gauw weer.
    Veel liefs en dikke kus van Papa en Mama

  • 25 November 2012 - 17:58

    Jou Meisje:

    Lieverd!
    Heerlijk dat je nu andere tijden krijgt en die leuke bordjes gaat maken voor op de band! Echt heel leuk! Wel fotos maken hé! Wij willen het allemaal zien! En nu je deze tijden hebt kan je ook veel meer dingen doen met je huisgenootjes, lekker gezellig op stap. Je avondje uit was erg kort vanavond! Wat een watjes hihi!
    Je zal nu een stuk minder last hebben met t fietsen, en anders sturen we nog een tubbetje ice op ;-). Tis hier ook lekker warm hoor! Met onze winterjas aan, sjaal om handschoenen aan! Haha! Vindt je kaartjes zo leuk en lief! Ze hangen allemaal aan mijn kast!! Jou muren komen ook nog vol te hangen, allemaal kaartjes van familie en vrienden! Straks wordt je gek van ons allemaal! Lekker he lief, tijd vliegt, er zit al een maand op. Nog effies lekker genieten en leren en dan neem je alles wat je hebt geleerd weer mee naar huis! Ik ben trots op je lief!! Enee maak je niet druk om ons hier thuis want wij hebben veel contact en doen veel! Staat van alles op de planning! Roy, Amber en ik gaan zo naar de film! Slaaplekker lieff! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 November 2012 - 23:22

    Mike De Boer:

    Ik heb t voor elkaar gekregen om mijn foto's gewoon te kunnen uploaden! Ik weet niet waarom, maar t werkt opeens! Dus ik heb bij mijn vorige reisverslagen ook een aantal foto's toegevoegd! Zo kan iedereen mijn foto's zien, zelfs de digibeten hahahaha.

    Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties elke keer!! Ik vind t echt super m allemaal te lezen!

    See you later mate!

  • 26 November 2012 - 14:16

    Ria En Ad :

    hoi mike ziet er mooi uit je fiets en lekker he nu de middagdienst nu kan je teminste en beetje genieten van het mooie weer daar we zullen aan je denken hoor als jij op het strand zit en wij de schaatsen om moetem binden hier leuk hoor maar jij zult daar geen medelijden mee hebben denk ik he nou heelveel plezier in je ploeg daar en groetjes van ons allemaal



  • 26 November 2012 - 18:44

    Nel:

    Hoi Mike, lekker dat je nu weer wat normale "tijd" gaat werken zodat je op je gemakkie een biertje kan drinken.
    Ik hoorde wel dat bier daar heeeeel duur is, of dat waar is kan jij vast wel vertellen.
    Mijn collega vertelde ook dat er a.s. zondag een Sinterklaas feestje in Sidney is,dus misschien kom je hem toch nog tegen.
    Groetjes tante nel

  • 27 November 2012 - 13:18

    Je Broertje:

    hey vriend,

    Ik ben blij voor je dat je uit eindelijk toch nog die late shift kan draaien.
    Zo kunnen we tenminste beetje om normale tijden skypen en whatsappen.
    En je kan nu 's avonds lekker wat gaan doen omdat je niet meer vroeg hoeft te beginnen!
    Geniet lekker van het heerlijke weer en ik houd je in de gaten als er weer een nieuw verslag is.

    Succes vriend, we houden van je!

    xxx Je broertje


  • 27 November 2012 - 13:21

    Roy:

    En ook nog heel erg bedankt voor de leuke kaartjes en de souveniers, echt heel erg leuk!
    Laat ze maar komen hoor.
    Zoals ik al zei, als je je verveeld mag je altijd souveniers voor me kopen :D!

    xx Dirk

  • 27 November 2012 - 20:54

    Monique Drevers:

    Hey smiley.
    Top geregeld allemaal als ik het zo lees.
    Leuk dat je ook weer wat anders kan gaan doen,is wel welkom na een maand lijkt me.
    Zoals je hierboven al hebt gelezen gaat het met de familie,en je meissie ook prima.
    Daar hoef je je geen zorgen om te maken,
    en dus buiten je werk ook lekker leuke dingen doen.
    Als het goed is kom je daar maar 1 keer, dus ga veel bekijken en foto's maken.
    Wij zien ze wel weer verschijnen.
    lekker die 30 graden, hier zijn de voorspellingen minder, voor aankomende week hebben ze het al over sneeuwBrrrrrrrrr.
    Nou man geniet lekker
    Dikke kus
    Harry en Monique

  • 29 November 2012 - 20:31

    Ada Sprenkeling:

    Hoi Mike ,
    Bedankt voor de felicitaties voor stefan , en ja ik heb het door hoor , ook je foto' s bekijken lukt nu haha ! Of het nou zo' n goed idee is om uit de nachten te gaan weet ik niet gaat je handen vol geld kosten als je de kroeg hebt gevonden daar haha , zeg niet dat ik je dan niet gewaarschuwd hebt he !! dikke kus van ons !!

  • 30 November 2012 - 14:26

    Piet De Boer:

    Hallo mike,

    Lekker om te horen dat het goed met je gaat en dat je naast je werk nu ook even de tijd en de maatjes hebt om mee te stappen en andere dingen te doen.
    Probeer wel naast het stappen wat geld opzij te leggen voor de terugreis
    Wij zijn wel jaloers op het weer daar het lijkt me heerlijk maar ook heel vreemd om met de kerst op het strand te kunnen liggen.

    Mike geniet ervan

    groetjes Ome Piet en tante Marjan.

  • 04 December 2012 - 22:25

    Nel:

    Hoi Mike,

    Hoe is het nu? Bevalt de nieuwe werktijden je een beetje. Krijg je nu echt tijd om de stad en je huisgenoten te zien? Hoop dat je je lekker vermaakt en een hoop nieuwe ervaringen opdoet ,kunnen wij er vast straks ook van genieten, want je weet we willen alles straks proeven haha.
    Dikkekus van ons en tot mails

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 41324

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: