De vismarkt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu De vismarkt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

De vismarkt

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

18 December 2012 | Australië, Sydney

Voor de kerst doen wij hier een "secret santa". Dat is gewoon lootjes trekken en wie je hebt, voor diegene koop je een kerstkado voor niet meer dan $20. Dus gisteren dacht ik, ik ga gewoon de stad in en dan haal ik wat.. Ja dat was dus niet zo makkelijk als ik dacht hahaha. Je gaat wel met de mensen hier om, maar wat precies hun hobbys zijn enzo dat is toch een sti lastiger! Toen ik savonds weer terug was had ik het er met een paar over dat ik echt geen idee had wat ik moest kopen, en toen kwam de wonderbaarlijk sugestie; drank!! Top idee!! Dus dat heb ik vandaag even gehaald hahaha. Vandaag ben ik ook even met mijn huisgenoot Stacey naar de vismarkt vlakbij Darling Harbour geweest. Dat was wel ech leuk! Zo veel verschillende soorten vis, schaal en schelpdieren. Dus we hebben even een paar lekkere dingen gehaald met wat groenten erbij en daar heb ik een lekkere maaltijd van gemaakt voor Stacey, Harris en ik. Vandaag zijn Stacey, Harris, Aaron en ik ook nog even naar het Sydney park geweest hier vlak bij. Even een rondje gefietst en naar t hoogste punt van t park gegaan waar je een mooi uitzicht over de stad hebt. Daarna nog even een paarwilde schilpadden en grote alen gespot en toen weer terug naar t huis. Al met al een lekkere dag gehad vandaag!

• 18 December 2012 - 12:20

Jou Vriendinnetje:

Lieff, dat is echt een heerlijke dag geweest! Echt ontzettend leuk!
    En dat idee van die Rugby shirt voor je zelf is ook zoo leuk!
    Wel alle fotos nog eventjes op je blog zetten! Wij willen natuurlijk wel alle fotos zijn! Het zag er allemaal lekker uit wat je voor je huisgenootjes had gemaakt! Jummie! Enn de icethee natuurlijk! xxxx

• 18 December 2012 - 12:57

Nel:

Ziet er allemaal wel weer top uit!! Je dagen gaan voorbij vliegen als je zo bezig bent.
    Gezellig dat het allemaal zo lekker klikt met je huisgenoten.
    Heel fijne feestdagen en geniet en nog maar effe van een half jaar is zo om als het leuk is.
    groetjes tante nel en ome piet

• 18 December 2012 - 19:14

Roy De Boer:

Hey vriend,

Die wilde schildpadden en alen zijn echt gaaf!
    Die vismarkt is echt wat voor jouw! Jij eet alleen nog maar vis zometeen? haha!
    Geniet er lekker van vriend! Voor je het weet is het weer voorbij!

Xx je broertje!

• 18 December 2012 - 21:53

Papa En Mama:

Hey Kanjer,

Dat wordt dus toch nog een soort sinterklaasavond vieren met elkaar, gezellig hoor.
    Je was weer helemaal in je element vandaag he? Lekker struinen op een vismarkt.

Alles wat met eten te maken heeft trekt jouw aandacht, net als elke kok als het maar eten is dan maakt het niet uit wat het kost maar het moet er komen.
    Je dacht vandaag ik doe meteen maar vier soorten vis, tonijn, gamba's, coquilles en kreeft toe maar.
    Dan lekker pittige aardappeltjes erbij en groene asperges, je huisgenoten weten niet wat ze meemaken. Het lijkt nu echt wel een toprestaurant daar bij jullie. Zo is er nog bijna nooit gekookt in de keuken in het huis en zo is er een kok aan de gang, ze zullen wel blij zijn. Het is weer eens iets anders dan elke dag junkfood. En dan ook nog het dessert van verse Mango, Abrikoos en Passievrucht lekker hoor, wij beginnen hier al te watertanden.
    Je snapt natuurlijk wel dat je dat allemaal ook hier thuis moet maken he!

Zijn benieuwd naar je reaktie op ons pakket dat vandaag is bezorgd, je vertelde vandaag dat hij was binnengekomen en dat Stevie hem pas wilde geven met de kerst. Maar we weten toch dat je niet kunt wachten met openmaken zodra je hem in handen hebt hoor en dat mag hoor schat. We willen graag dat je het openmaakt als Stevie het morgen meeneemt, want het ligt nog op haar werk. Het decemberkraslot had je ook dezelfde dag helemaal opengekrast. Nieuwsgierig aagje!!
    We willen wel foto's van alles ok?

Leuk dat je hebt genoten van je vrije dagen dat doet ons goed.

Veel plezier met uitpakken schat we horen het wel!! Dikke kus van ons xxxxxxxxxx

• 20 December 2012 - 10:34

Adadeboer:

Hoi mike, gaar lekker zo denk? Wordt toch niet emigreren he ! Lekker hoor dat alles nou toch gaat zoals je hoopte, veel plezier nog ! Oja,Barry vroeg zich af of je zijn kaart al had ontvangen ? Kus van ons !!

• 21 December 2012 - 08:25

Ria Koessen:

hoi mike goed om te horen dat je je nog steeds vermaakt daar zag er mooi uit hoor op de vismarkt en het park ben jaloers op je hoor jij daar in de warmte en wij hier in de kou we hopen dat we nog en foto van jou en de kerstman zien wel in zwembroek he nou mike veel plezier daar met de kerst en oud en ngieuw ik neem hier wel en borreluje op je om 12 uur groetjes en geniet er nog maar lekker van groetjes van ons allemaal

• 22 December 2012 - 10:35

Hoi mike,
    Lekker dat het zo goed gaat met je.
    Zijn ze daar ook zo gestoord als hier met kerstinkopen?
    Wij zijn weer bezig met de drukste week van het jaar,(als dat nog mogelijk is)
    Gister hebben we Ivo zijn surprise party gehad,hij werd 40.
    Was erg leuk gedaan met een te gekke band.
    Nu nog een paar daagjes werken, en dan kunnen hier de kurken knallen.
    Dus vanuit een regenachtig Zaandam.hele fijne kerstdagen,
    En voor het nieuwe jaar hoor je nog van ons.
    Veel liefs Harry en Monique

• 22 December 2012 - 10:35

Hoi mike,
    Lekker dat het zo goed gaat met je.
    Zijn ze daar ook zo gestoord als hier met kerstinkopen?
    Wij zijn weer bezig met de drukste week van het jaar,(als dat nog mogelijk is)
    Gister hebben we Ivo zijn surprise party gehad,hij werd 40.
    Was erg leuk gedaan met een te gekke band.
    Nu nog een paar daagjes werken, en dan kunnen hier de kurken knallen.
    Dus vanuit een regenachtig Zaandam.hele fijne kerstdagen,
    En voor het nieuwe jaar hoor je nog van ons.
    Veel liefs Harry en Monique

• 22 December 2012 - 10:36