Hotel Cairns geboekt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Hotel Cairns geboekt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Hotel Cairns geboekt

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

20 Februari 2013 | Australië, Sydney

Het is al bijna zover! Me vader en Bjorn komen hier heen! Ze komen aan op 1 maart. Dus dat schiet al lekker op. Dus gisteren ben ik weer even terug gegaan naar het reisbureau want de 3e tot en met de 7e gaan we naar Cairns! De tickets had ik al geboekt maar we moeten natuurlijk ook ergens slapen!! Dus het is het Cairns Colonial Club Resort geworden! Ik heb er al helemaal zin in! We gaan snorkelen in het Great Barrier reef en we gaan het regenwoud in! Ik kan bijna niet wachten!

Vorige week kreeg ik ook leuk nieuws op mijn werk. Mijn chef en Zumbo hebben samen besloten dat graag willen dat ik een nieuw menu bedenk voor de desserttrein, nou dat neem ik natuurlijk graag aan en ik ben dus ook al druk bezig met van alles bedenken! Ik hoop dat er nu dus ook echt verandering in komt, dat zou ik wel leuk vinden.
Ik weet dat Zumbo niet van normaal houd, en dat is maar goed ook want daar hou ik ook niet van. Dus het moet iets speciaals zijn, maar het moet ook weer voor iedereen toegankelijk zijn.
Nou werken er bi Zumbo heel veel mensen, allemaal uit verschillende landen. Dus daarom leek mij het een leuk idee om elk dessert van een verschillend land te doen, dus bijvoorbeeld 1 dessert uit Spanje, 1 uit Italië, 1 uit Indonesië enzovoorts. Ik heb het nog niet aan Zumbo en mijn chef verteld want ik wil dit zelf uitwerken, maa ik heb het wel tegen mijn collega's gezegd en die zijn erg enthousiast. Een aantal zijn al bi me gekomen met ideeën voor smaken die in hun land veel gebruikt worden. Dat vind ik heel leuk want zo heeft iedereen er een beetje aan meegewerkt.
Als mijn menu af is en hij word goedgekeurd dan ga ik hem hier helemaal beschrijven.

De 2 Duitse meiden die ook hier in het huis verbleven zijn een paar dagen geleden vertrokken naar Tasmanië. Hun hadden ook 2 fietsen gekocht, die zeg maar net zo kut waren als die van mij. Alleen hadden hun ze bij de Aldi vandaan. Toen ze weg gingen hadden ze de fietsen achter gelaten en de bonnen erbij. En ze zeiden, doe er maar mee wat je wilt. Dus gisteren hebben we de fietsen terug gebracht naar de Aldi. En van de $140 die we daarvan in totaal terug kregen hebben we lekker veel vlees, bier en appelronder van gehaald en hebben we gisteren met iedereen uit het huis een lekkere BBQ gehad.

Het was de afgelopen wee het begin van het Chinese nieuwe jaar. Het jaar van de Slang! En ik ben volgens de Chinese dierenrijk een slang! Dus dit jaar zou dat dus voor mij betekenen dat het mijn geluksjaar is. Overal in de stad was het versierd met Chinese dingen en er was van alles en nog wat te doen. Musea, workshops en nog veel meer. Ik heb er niet veel van gezien want het meeste was op de tijden da ik werkte. Zondag avond zijn we met een groep collega's uit eten geweest omdat er iemand weg ging. Na het eten was de parade voor het Chinese nieuwjaar in volle gang! Ik ben met mijn stomme kop mijn camera vergeten die da maar ik heb veel foto's gemaakt met mijn telefoon. Ik zal even bekijken welke er allemaal gelukt zijn en die zal ik op deze site zetten samen met de andere foto's van mijn camera.

Nou vandaag maar weer eens werken, nog anderhalve week werken en dan komen me vader en Bjorn alweer aan!
Dan heb ik ook lekker een soort van vakantie! Ik moet 3 dagen tussendoor werken maarja het is niet anders.
Tot snel!

  • 20 Februari 2013 - 20:33

    Mama:

    Ja schat je vader en Bjorn zijn echt aan het aftellen! Net als jij kunnen zij ook bijna niet wachten.
    Jullie gaan een gezellige leuke tijd tegemoet en ik gun het jullie van harte.
    Je hebt allerlei leuke uitjes bedacht en al te kennen gegeven dat ze niet veel tijd krijgen om te ontspannen haha. Ook gaan jullie 5 dagen naar de Great Barrier Reef dat lijkt me echt een belevenis.
    Ben heel benieuwd naar jullie foto's hiervan. Bjorn en Papa zijn er maar 14 dagen dus als ze veel willen zien van Sydney en omgeving wordt het aanpoten.
    Jij hoeft in de periode dat zij er zijn maar drie dagen te werken dus dan kunnen zij even ontspannen en een dagje naar Bondy Beach gaan. En ze komen natuurlijk bij jouw lekker toetjes eten bij de trein.
    Fijn dat Zumbo en je Chef eindelijk jou de kans geven om desserts te verzinnen. Je hebt zoveel ideeen en kon die niet kwijt. Maar nu kan je lekker je creativiteit zijn gang laten gaan en ik weet zeker dat er hele mooie desserts uit gaan komen. Desserts met smaken uit allerlei landen dat klinkt goed. Ben benieuwd naar je ideeen. Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt van al dat lekkers. Leuk om ook de keuken en jou aan het werk te zien.
    Wie niet sterk is moet slim zijn hé, geniaal die twee fietsen van die meiden terug brengen naar de winkel en van het geld lekker drank en vlees kopen voor de BBQ. Volgens mij was jij degene die op dat idee kwam hihii. Die fietsen waren echt barrels net als jou fiets. Lief van die meiden dat de fietsen voor jullie achter bleven. Jou fiets heb je ook al terug gebracht en geld teruggevangen. Jammer is alleen dat jij nog geen nieuwe fiets kunt vinden die en goedkoop is maar ook goed. Bij fietsenwinkels zijn de fietsen niet te betalen. Ook omdat je hem nog maar een paar maanden nodig hebt. Elke dag met het openbaar vervoer naar je werk is vervelend en kost je ook nog veel geld, beetje jammer!!
    Nou lieverd papa is al bezig om spullen bij elkaar te zoeken voor volgende week. Het aftellen kan beginnen. Pas je wel een beetje op mijn vriendje? Dikke kus Moetie, ik hou van jou!! xx

  • 25 Februari 2013 - 08:46

    Roa En Adf :

    hoi mike nog en paar dagen dan komen je vader en een vriend naar je toe hoop dat je en mooie tijd daar hebt met ze en geniet er van ps laat je vader maar lekker lopen hoor hij wou en hoop zien he hebt mooie spullen gemaakt daar hoop dat we er hoer ook en keer van kunnen genieten als je terug bent nou mike geniet er van straks die 2 weken met je vader groetjes van ons allemaal

  • 27 Februari 2013 - 09:15

    Piet En Marjanne:

    Hoi Mike,
    super he dat je vader mee komt met Bjorn ik denk dat jullie een gewldige tijd gaan hebben daar je vader kan althans niet wachten tot hij er is.
    Zeker ook om de gewledige trips die jullie gaan maken maar ook omdat hij ondanks zijn grote mond je toch ook wel een beetje mist.
    Nou heel veel plezier daar en we horen wel hoe het is geweest.

    Piet en Marjan

  • 27 Februari 2013 - 11:45

    Monique Drevers:

    Hoi smiley,

    En dan is het zover, vandaag vertrekt je vader en je vriend jou kant op.
    Wat zal dat raar zijn om elkaar na een paar maanden, in een ander land elkaar weer te zien.
    Nog gekker is het natuurlijk, als jullie vanuit daar met de familie skypen.
    De techniek staat voor niets in deze tijd.
    In ieder geval heel veel plezier met elkaar, en mat die ouwe niet te veel al hihi.
    De tijd gaat daar wel heel snel zo met al die visite he?
    Veel plezier met elkaar en veel foto,s maken hoor.
    dikke kus Harry en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 41316

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: