Tweede werkweek is aangebroken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Tweede werkweek is aangebroken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Tweede werkweek is aangebroken!

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

14 November 2012 | Australië, Sydney

Vandaag is mijn 2e werkweek begonnen. Ik krijg t al goed door wat er moet gebeuren in de zaak. Ik kan zodra ik binnenkom alles zelfstandig opstarten en aanpakken. Ik weet de hele dag precies wat ik moet doen en in welke volgorde het t meest logisch is. Dus daar ben ik, maar zijn ook mijn collegas, erg blij mee. Maandag en dinsdag was ik lekker vrij. Maandag heb ik niet zo veel gedaan, behalve rustig aan gedaan. Dinsdag ben ik de hele dag weg geweest. Allereerst ben ik naar de Royal Botanical Gardens geweest. Een groot park vol met verschillende bomen, planten en bloemen. Het zag er allemaal super mooi uit! En vanaf een aantal plekken had je een super uitzicht op het opera huis en de Sydney Bridge! Ik heb daar even lekker rondgelopen en van t zonnetje genoten zolang t kon, want eind van de middag werd t bewolkter, maar niet koud! Ik heb daar ook even bij het Government House gekeken, die zag er erg mooi uit maar was wel dicht dus heb niet binnen kunnen kijken. Daarna ben ik nog even terug gegaan naar het Opera House. Ik wilde toch nog even die rondleiding doen! Door te zeggen dat ik student ben heb ik 10 dollar korting gekregen hahaha (ik blijf een Hollander heh,, haha). De rondleiding duurde ruim een uur en ik heb veel gezien! Het was echt heel mooi binnen en je krijgt te horen wat een opgave het wel niet was om dat ding te bouwen! Echt een aanrader voor iedereen die naar Sydney gaat, doe de tour! Ik heb zo veel mogelijk foto's binnen gemaakt maar ik mocht geen foto's maken in de theater zalen zelf. Ik heb net even lekker pasta voor mezelf gemaakt en gegeten en nu nog heel even relaxen en dan alweer slapen want ik moet morgen weer m 4 uur beginnen!

  • 14 November 2012 - 10:44

    Monique Drevers:

    Hoi Mike,
    Lekker dat je al een beetje je draai begint te vinden,
    je zit er al weer 2 weken, dus het vakantiegevoel zal er wel af zijn.
    Hoop dat je gauw vrienden maakt en een beetje in je nachtritme komt.
    Blijft dat trouwens zo?Of krijg je straks nog andere tijden?
    Slaap lekker,
    Dikke kus Harry en Monique

  • 14 November 2012 - 15:54

    Ria En Ad :

    we blijven je volgen hoor zo zijn wij ook en beetje in australiehoi mike leuk om te lezen wat je er zoal doet ik hoop boor je dat je en mooie en intersanye tijd daar hebt we blijven je volgen hoor zo zijn wij ook en beetje in sydney nog heel veel plezier daar en we spreken elkaar snel weer groetjes van ons allemaal

  • 14 November 2012 - 16:31

    Papa:

    Hoi Mike,
    Fijn dat je je draai een beetje begint te vinden en dat het op het werk ook lekker gaat.
    De foto's zijn erg leuk en het ziet er daar inderdaad fantastisch uit. Misschien komen we zelf ook ooit een keer in Sydney en zullen dan zeker een bezoek brengen aan het Opera House.
    Je verslagen zijn erg leuk om te lezen en wordt door iedereen hier zeer gewaardeerd, hierdoor voelen wij ons ook een beetje in Australie.
    Hoop voor jou dat je snel andere tijden mag werken, want vroeg opstaan is niet echt jou ding en dan kunnen we ook weer op normalere tijden skypen.
    Werk ze vandaag en we spreken elkaar. XXX

  • 14 November 2012 - 21:08

    Jou Meisje:

    Lieverd! Tis zo fijn om te lezen, te zien en te horen dat je nu lekker je plekje gevonden hebt. Strakjes ben je gewend aan 't vroege opstaan... Het heeft alleen maar z'n voordelen want strakjes lig je weer naast mij en dan ben je ook altijd vroeg wakker dus wen en maar vast aan haha! :D Haha, een echte hollander hoor! Korting is altijd goed! Haha! Werkse lekker lieff. &&die fotos zijn echt heel stoer!! xxxxx knuffel van ons allemaal!!

  • 14 November 2012 - 22:08

    Mama:

    Hey Vriend,
    Wat een gave foto's heb je weer gemaakt echt heel leuk om te zien. Ook de foto's met jouw erop.
    Ben trots dat je op je werk al zo goed je draai hebt gevonden en al precies weet hoe en wat je moet doen. Dat is nou precies jouw kracht je voelt exact aan hoe dingen in zijn werk gaan en pakt dat heel snel op, dat is knap hoor schat. En dat ondanks dat je echt geen ochtendmens bent.
    Ik hoop dat je ook snel de dagdienst (8-17 uur) en de avonddienst (14-23 uur) mag meedraaien zodat je ook weet hoe alle taarten gemaakt worden en misschien ook de macarons in Rozelle. Nu ben je alleen nog aan het opmaken en afwerken van alle taarten en gebakjes.
    In de avonddienst maken ze het dessertbuffet en dat is ook echt jouw ding dus ik hoop dat je daar kan laten zien wat je kunt. Misschien kunnen ze ook nog veel van jouw leren en van de recepten die je hier in Nederland hebt gemaakt.
    Je vrije tijd vindt je nog het moeilijkst omdat je dan toch alle dingen alleen onderneemt maar ik vindt het wel goed van je dat je heel ondernemend bent en overal naar toe en op af gaat.
    En middels de foto's, skypen en je weblog zijn we toch een beetje bij je en zien toch alles wat je meemaakt.
    Door de vroege ochtenddiensten heb je minder kans om met ons en Robin te skypen dat vindt je soms ook vervelend. Als het bij jouw avond is dan is het hier heel vroeg in de ochtend. Jij moet al bijna naar bed als wij net opstaan dus de tijd is kort maar gelukkig lukt het ons beide toch aardig hier een weg in te vinden en vindt ik het heel fijn om zoveel contact met je te hebben. Bij jouw is het wel 10 uur later dan bij ons, dus dat is soms lastig.
    Nou lieve schat werk ze deze week en laat van je horen, dikke kus xx Moetie

  • 18 November 2012 - 11:01

    Nel:

    Hoi Mike,
    Wat heb je mooi foto's op Facebook gezet je gaat al aardig je vader achterna als fotograaf, maar eerlijk is eerlijk je heb oog voor detail.
    Groetjes en blijf je op de voet volgen hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 41299

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: