Weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

20 November 2012 | Australië, Sydney

Gisteren begon mijn 'weekend' lekker maandag en dinsdag vrij!
Maandag was ik (gelukkig) van plan niks te doen. Want toen k besloot om me te gaan douchen heb ik mijzelf buiten mijn eigen kamer gesloten. En de huisbazin had de masterkey net aan iemand anders gegeven die even wat hier kwam ophalen. Maar ze wist niet hoe laat hij langs zou komen. Nou geen paniek of stress, ik wilde toch lekker niks doen. Dus ik ben lekker in de huiskamer films wezen kijken totdat die man langs kwam met de masterkey. Vandaag wel wat meer gedaan. Ik moest nog even langs mijn werk om mijn contract af te ronden en ik had er nog wat vragen over. Alles is helemaal geregeld en me contract is in orde. Het mooie is dat er bovenop mijn salaris 9% superannuation beaald word door mijn werk. Dit is voor Australiërs voor hun pensioen, maar sinds ik geen Australiër ben en ik over een aantal maanden weer we ga heb ik geen pensioen nodig. Het mooie is dat die 9% wel betaald word maar dat ik dat terug kan vragen aan het einde van mijn werkperiode hier! Dus ik krijg van de gewerkte tijd 9% van mijn salaris extra gestort, hahaha t lijkt wel oprotpremie! En dat is nog niet eens alles! Ik kan ook mijn betaalde belasting terug vragen als ik klaar ben met mijn werkperiode! Hahahahaha, zodra ik hier klaar ben gaat het vrouwtje van de administraie alles uitleggen en laten zien hoe ik dat moet doen. Dus dat is een lekker extra zakcentje haha. Vandaag moest ik ook nog even een Australisch telefoon nummer halen, want als me werk me wilt bellen kost dat nogal wat naar mijn Nederlandse nummer. Dus ik heb een praaaaaaachtige nieuwe telefoon haha. Maarja hij hoeft toch alleen maar te bellen, dus t boeit me echt helemaal niks. Nu nog even van mijn avond genieten en dan vroeg slapen want ik moet morgen weer om 4 uur beginnen! See you later mate!

  • 20 November 2012 - 07:52

    Roy De Boer:

    heey vriend!

    Klink allemaal goed jonge!
    Eerst in Nederland een oprotfeestje en nu krijg je en een oprotpremie.
    Misschien moet je is nadenken of ze je wel echt willen hebben daar?
    Haha grapje vriend!
    En je weet het he, als je je verveeld mag je altijd souveniers voor me kopen!

    Veel plezier jonge, ik hou van je!

  • 20 November 2012 - 08:29

    Ria En Ad :

    hoi mike keuk om te horen dat je je draai hebt gevonden en dat je werk je bevalt en dat je aan het eind van je tijd ook nog wat extra overhoud wat zal jij en spieren hebben aan het eind van je tijd door al dat fietsen en lopengeniet er nog maar lekker van en we bolgen je op de voet veel plezier daar en de groetjes van ons allemaal

  • 21 November 2012 - 22:56

    Papa En Mama:

    Hey Schat,
    Je hebt het toch maar weer goed voor elkaar hé. 6 maanden werken, premies betalen en aan het eind alles weer terug halen. Lekker om weer geld mee terug naar huis te nemen toch?
    Hopen dat je volgende week inderdaad naar de middagshift over kan stappen, dat zou voor jouw toch een hele verbetering zijn. Dan krijg je eindelijk een beetje sociaal leven.
    Werken is leuk maar daarbuiten ben je echt wel veel alleen en dat is toch niet zo gezellig.
    Elke dag beginnen om 4 uur en in het weekend om 3 uur valt voor een avondmens als jij echt niet mee, dus wij vinden het knap zoals je het doet hoor. En elke dag een half uur fietsen om naar je werk te komen en een half uur terug. Je fiets thuis die al een paar jaar nieuw in de schuur staat heeft nog niet half het aantal fietsuurtjes als dat oude barrel waarmee je in Sydney fietst. Hij zou zich een hoedje schrikken als je hier thuis gaat fietsen.
    Dus duimen dat het gauw wijzigt en je met je huisgenoten een gezellige band op kunt bouwen en samen vrije tijd door kan brengen. Want zes maanden alleen werken en in je vrije tijd op je kamer zitten was toch niet echt de bedoeling.
    Maar het komt goed vriend we voelen het en zijn trots op je. Ga zo door!! dikke kus van ons

  • 23 November 2012 - 09:21

    Ada Sprenkeling:

    Hoi neef, digibeet ada is het ook ein-de-lijk gelukt om op je site te komen haha. waarschijnlijk heb je op feesboek wel mijn grote Sarah gezien en gehoord dat we met zijn alle heerlijk hebben ontbeten. Veel plezier nog in Sydney en de groetjes van ons.

  • 24 November 2012 - 11:52

    Monique Drevers:

    Hoi smiley.
    Klinkt allemaal goed hoor, volgens mij begin je aardig te aarden.
    Van de foto's krijgen we niet veel mee, omdat wij niet meedoen aan het fenomeen faceboek.
    We zien ze wel als je terug bent, want ik begrijp van je moeder dat het erg lastig is om ze op deze site
    te krijgen.
    Hoop dat die betere werktijden voor jou snel doorgaan.
    We volgen je, dus we horen het wel.
    Dikke kus
    Harry en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 41306

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: