The Great Barrier Reef en het Daintree Rainforest! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu The Great Barrier Reef en het Daintree Rainforest! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

The Great Barrier Reef en het Daintree Rainforest!

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

05 Maart 2013 | Australië, Cairns

Zondag zijn mijn vader, Bjorn en ik aangekomen in Cairns. Vanuit daar meteen naar ons hotel gegaan, het Cairns Colonial Club Resort. Het is een erg mooi hotel met een lekker zwembad en goed bereik naar de stad. Maandag zijn we wezen snorkelen in het Great Barrier Reef! Iets wat ik al heel erg lang heel graag had willen doen. We gingen met een katamaran zeilboot het rif op. Het duurde 2,5 tot 3 uur voordat we op het echte rif zaten! Dus het was best een eind uit de kust! Onderweg zwommen er nog een aantal dolfijnen met de boot mee. Op het rif aangekomen kregen we allemaal de snorkel spullen en zwemvliezen en toen het water in! Wat is het daar mooi zeg! Zoveel kleuren en verschillende vissen, groot klein, gekleurd of grauw. Hele grote stukken koraal waarvan er sommige bewogen! Na een paar uur in het water te hebben gelegen en een hoop foto's te hebben gemaakt met Bjorn's onderwater camera hadden we even lunchpauze. Na de lunchpauze gingen we nog even terug het water in, we dachten, nou hebben we wel genoeg foto's. Bjorn zegt nog, je zal net zien, nu we geen camera meenemen zien we iets heel bruuts. En ja hoor we hebben 2!!! ja 2 haaien gezien! Een witpunt rifhaai en een zwartpunt rifhaai! Allebei van rond de anderhalf a 2 meter lang!! De witpunt zagen we als eerst en was erg dichtbij ons, en wat zegt je natuurlijke instinct dan? Er achteraan!!! Hahaha. De zwartpunt rifhaai was iets verder weg en zwom boven het koraal en het water werd al wat lager dus dat was lastig om er achterna te gaan. De rifhaai waren erg lang maar deze zijn niet dik waardoor ze tussen de rotsen met koraal door kunnen zwemmen op zoek naar prooien. Na deze erg geslaagde dag gingen we vandaag (dinsdag) een Daintree rainforest en cape tribulation tour doen. We hadden eigenlijk geen idee wat we hiervan moesten verwachten! Maar het was echt heel erg gaaf! Een top dag met top weer! We gingen als eerst naar Port Douglas, een klein plaatsje waar vanuit je heel mooi het rif op kunt (daar ga ik zeker heen als ik weer eens terug ga). Daar hebben we even een korte stop gemaakt en zijn vervolgens door gegaan naar Mossman Gorge, een stukje mooi natuurgebied met bergstromingen en regenwoud. Daar hebben we een paar hele mooie hagedissen gezien. Er werd de hele tour van alles uitgelegd door onze gids, zowel onderweg in de bus als wanneer we ergens waren. Het was heel erg intressant! Na Mossman Gorge gingen we door naar de Daintree River. Daar gingen we met een boot een stuk de rivier over om krokodillen te zien! We hebben er een aantal gezien maar jammer genoeg geen hele grote. Een paar hele kleine van rond de 1 of 2 jaar oud e een grotere van ongeveer 5 of 6 jaar oud, deze was zo een 1,5 meter lang. Toch wel heel gaaf om ze zo in het wild te zien in plaats van in een hok! Toen even een BBQ lunch met steak of Barramundi (vis). Vlak naast waar we lunch hadden zat nog een klein museum vol met insecten, dat was ook wel heel mooi om te zien! Na de heerlijke lunch zijn we door gegaan naar Cape Tribulation Beach, een prachtig mooi klein strand tussen grote bergen in. Direct daarna door naar het Cape Tribulation National Park. In dit regenwoud kregen we nog een aantal mooie vissen en insecten te zien! Bjorn en ik hadden zelfs insecten gespot die de gids gemist had, dus dat deed ons natuurlijk goed hahaha. Na het regenwoud gingen we op de terugweg. Toen zijn we nog even gestopt bij een huis die organisch roomijs maakte, dus even lekker ijs gegeten en toen naar de laatste stop. De laatste stop was Alexandra Range Lookout, hier zijn we maar heel even gestopt, gewoon om even het prachtige uitzicht te bewonderen. Je staat daar precies in het midden van 2 bergen en kijkt zo de zee op, maar voordat de zee begint is er een heel groot bos met rivieren te zien waaraan de zee vast zit, echt prachtig. Toen weer terug naar het hotel en daar hebben we nog even lekker gezwommen en een T-bone steak gegeten! Het waren echt 2 top dagen! En morgen nog een dag hier en dan donderdag ochtend wee terug naar Sydney!

  • 05 Maart 2013 - 13:45

    Roy De Boer:

    Hey vriend,

    Het klinkt echt super gaaf! En ben stiekem wel jaloers hoor!
    We gaan gewoon nog een keer terug hoor en dan ga ik zeker mee!
    Heel veel plezier met papa en Bjorn.
    succes vriend daar!

    Hou van je!

  • 05 Maart 2013 - 17:49

    Ria En Ad :

    hoi mike ron en bjorn zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin daar was weer een mooi verhaal wat je geschteven hebt nu alleen nog de mooie foto s daar kijken we erg naar uit ik hoop niet dat je die ouwe zo als hij zich noemde erg afmaat maar ik denk eerder dat hij jou laat lopen omdat hij alles wil zien in die 2 weken nou de hem maar de groeten van ons en nog veel plezier daar met elkaar groetjes van ons allemaal

  • 05 Maart 2013 - 19:40

    Mama:

    Zo mannen dat klinkt toch echt wel geweldig zeg. Dit zullen jullie niet gauw vergeten.
    Jullie wens was altijd al om een koraalrif te zien in Egypte maar volgens mij is deze vele malen mooier.
    Gaaf dat jullie ook onder water foto's hebben gemaakt zeg, ben zo benieuwd.
    Er komen toch nog wel wat foto's op je weblog toch?
    Dit is toch wel heel bijzonder om dit zo in de wilde natuur te zien als ik het zo hoor, dolfijnen, mooie gekleurde vissen, koraal, rifhaaien, krokodillen, insekten, hagedissen en noem maar op.
    Ik vind het zo gaaf dat jullie dit met elkaar kunnen beleven, ik mis jullie wel hoor maar ben heel blij dat jullie bij elkaar zijn.
    Wij (Roy en ik) hopen dat jullie heel veel leuke dingen gaan doen en zien. Wel heel veel foto's maken hoor want we zijn ontzettend benieuwd.
    Pas goed op elkaar en geniet! Geef mijn vriendje even een dikke knuffel van mij dan kan hij er één aan jou geven ok? Ook voor Bjorn een dikke kus.
    Veel liefs ik hou van jullie XXX

  • 05 Maart 2013 - 20:16

    Nel:

    Jeetje jongens, wat ontzettend gaaf wat ik daar allemaal lees, ben stiekum best wel een beetje jaloers hoor zo'n mooie reis maak je maar eens in je leven zo intens mee.
    Maar oké Rome was ook super gaaf met z'n allen maar wel iets heel anders haha. Bij ons geen haaien maar wel heel veel kerken!!!
    Maak er nog een paar super dagen van je vader en Björn moeten zo weer naar huis maar gelukkig komen dan de VROUWEN.
    Nog heel veel plezier en groetjes aan de rest.

    Nel

  • 05 Maart 2013 - 21:01

    Karin:

    Hoi hoi,

    Ik had nog niet op deze site gekeken volgde je steeds op face book maar daar zag ik niks meer, je moeder vertelde me over deze site leuk hoor een avond vullend programma om alles te lezen maar wel super gaaf ,al die verhalen.
    Veel plezier nog daar even met al je reis genoten de komende tijd doe ze maar de groetjes. X

  • 07 Maart 2013 - 15:51

    Piet En Marjanne:

    Hoi Mike,

    Ik was al jaloers maar deze reisverslagen maken het niet minder wat een geweldige ervaring om dit allemaal te zien en mee te maken.
    Ik hoop wel dat je een beetje op mijn broertje past want alleen van huis haalt niet altijd het beste in hem boven, maar ik denk dat dit gezien de dingen die jullie allemaal aan het doen zijn dit deze keer wel mee zal vallen.
    Doe de groeten aan Bjorn en mijn broertje

    Groetjes en nog veel plezier daar,

    Piet en Marjanne

  • 09 Maart 2013 - 10:53

    Monique Drevers:

    Hoi Smiley's

    Hoezo is iedereen jaloers?? ik helemaal niet, ben lekker aan het werk in het lenteachtige nederland.
    Geniet van elk straaltje zon hier, en van al het goede humeur om je heen, wat die zon dan wel weer teweeg brengt.[aaaaaaaaaaaaaaaaahum]
    Maar wat hebben jullie het daar geweldig, als ik dat zo lees.
    Ben reuze benieuwd naar de foto's, ik snap dat je het daar nu effe te druk voor heb.
    Pas goed op elkaar en geniet!!!
    En weet je waar jullie jaloers op kunnen zijn?
    Nou dat zal ik je vertellen, wij krijgen zondag weer lekker sneeuw, fijn he.

    Veel liefs Harry en Monique

  • 15 Maart 2013 - 12:30

    Ria En Ad :

    hoi mike mooie foto s hoor zo te zien hebben jullie je erg vermaakt daar nog en paar weken dan komt de andere helft weer bij je hoop dat je ze erg veel laat zien daar maar dat komt wel goed denk ik geniet nu nog maar even van je vrijhied want die is zo weer voorbij want voor je het weet zijn ze er groetjes van ons ad ria en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 3865
Totaal aantal bezoekers 41308

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: