Mijn eerste werkweekend zit er op! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkweekend zit er op! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkweekend zit er op!

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 November 2012 | Australië, Sydney

Mijn eerste werkweekend (en werkweek) zit er op, van maandag tot en met vrijdag word er om 4 uur s'morgens begonnen en op zaterdag en zondag word er om 3 uur s'morgens begonnen. Het is nog even aanpassen aan het vroege opstaan, maar het gaateigenlijk best goed, omdat ik s'morgens lekker snel maar me werk toe fiets ben ik eigenlijkmaltijd goed wakker, dus kan ik er vol tegenaan. We beginnen op mijn werk meteen met het glaceren (het aanbrengen van een laagje aan de buitenkant) van verschillende taarten en gebaksoorten. We hebben vanille glacage, chocolade glacage en passievruchten glacage. En dit gaat niet over 20 gebakjes, vandaag hadden we van een aantal soorten meer dan 100 stuks om te glaceren en dan ook nog de taarten erbij. Als alles geglaceerd is ga ik alles decoreren en voorzien van een naamkaartje. We zorgen dat alles klaarstaat voor 4 verschillende zaken in Sydney voordat de spullen voor de andere zaken opgehaald worden en daarna gaan we weer voorbereiden voor de volgende dag, zodat we s'morgens weer alleen hoeven af te maken. Alle producten komen uit 2 verschillende zaken The Star (waar ik momenteel werk) en uit Rozelle. Beide zaken maken verschillende dingen en werken zo samen, de spullen van ons gaan ook naar Rozelle en andersom. Ik heb t goed naar mijn zin op me werk en zodra ik weer nieuwe dingen doe laat ik dat meteen weten. Er worden 3 shifts gedraaid. 1 vroeg, 1 middag en 1 eind van de middag / avond. S'middags word er van alles voorbereid voor de volgende dag en s'avonds van vrijdag tot en met zondag kunnen gasten desserts komen eten aan een soort sushiband, zo een lopende band die de tafel rondgaat. Die staat dan helemaal vol met kleine desserts. Vandaag was verder een heeeerlijke zonnige dag! Hopelijk voor jullie in Nederland is het ook een beetje goed weer! Haha

  • 11 November 2012 - 19:49

    Mama:

    Hey lieve schat, Monique zal trots op je zijn hii. Hebben net lekker een hele tijd zitten skypen.
    Je ziet er vandaag een heel stuk beter uit dan gisteren. Ja het is wel wennen he nachtdienst draaien.
    Voor een avondmens vallen die vroege nacht/ochtenddiensten niet mee. Maar je hebt het wel naar je zin en dat is een goed teken.
    Het gebak ziet er geweldig uit kan het al bijna proeven als ik de foto's zie.
    Misschien kunnen er nog een paar foto's van de gebakjes op je weblog zoals op facebook?
    Je begrijpt natuurlijk wel dat je alle recepten mee moet nemen naar huis of anders een extra koffer mee terug met gebak hiha.
    Het is fijn om te zien dat je een steeds een klein beetje beter in je vel gaat zitten, je hebt een heel leuk huis en zo te zien een leuke baan. Je krijgt ook al wat meer kontakt met je huisgenoten.
    Je barst wel van de spierpijn ja fietsen is niet echt jouw ding hé. Je loopt wel hard en gaat een paar keer per week naar de sportschool maar bilspieren en fiets-spieren moet je nog even kweken schat.
    Ook wandel je heel wat af de laatste week dus dat voel je ook. Het komt goed.
    Tot het volgende bericht vriend, hou van jouw xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 41324

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: