KERST! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu KERST! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

KERST!

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

31 December 2012 | Australië, Sydney

Kerst! Maar dan anders!
Kerst was wel wat raar voor mij dit jaar. Het kerstgevoel kwam er niet echt in door het heerlijke warme weer hier, zelfs met alle kerstversiering overal was het toch vreemd. En dan ben je ook nog eens zonder je familie en vrienden. Maar 1e kerstdag was heel erg gezellig, Jelle is hier ook nog steeds dus dat was natuurlijk super en al mijn huisgenoten behalve Aaron waren er ook. We begonnen eerste kerst dag goed! Met regen! Het voelde bijna als thuis!!
Nog geen dag regen gezien en nu kwam het met bakken uit de lucht! Al was het wel nog steeds heerlijk warm. De regen hield niet lang aan en de rest van de dag was het weer, hoe kan het ook anders, heerlijk weer!
Allemaal de huiskamer in en iedereen kreeg al zijn kado's. Allemaal tegelijk uitpakken alsof we kleine kinderen waren! Ik heb echt leuke kado's gehad! Een kookboek van Bill Granger: Sydney food, een t shirt en een zwemshort! Daarbij ook nog een doos met Duitse koekjes uit de woonplaats van de 2 Duitse meiden Ana en Inna. Die kreeg iedereen en ook iedereen kreeg zijn geheel eigen Christmas Stocking van Stevie! Gevuld met sokken, soap on a rope, chocolade reepjes, chocolade auto's en chocolade munten!! Ik had aan Stevie een fles wodka van Ketel One een Nederlandse distilleerderij gegeven, ze is namelijk gek op wodka. En een pak met Engelse koek, ze is namelijk Engels. En voor Tyler (ik was zijn secret santa) had ik een fles brandy, hij is namelijk gek op brandy, en een binaire code puzzelboek. Hij wil namelijk een tattoo laten zetten in binaire code dus dan kan hij alvast oefenen! En ik had voor iedereen een kant en klare Christmas Stocking gehaald gevuld met kinderen rotzooi! Snoep en speelgoed die het maar 1 keer doet, als je geluk hebt!! Er was bijvoorbeeld een jojo die het nog niet eens 1 keer deed, hij kwam tot de grond en dan was de plezier voorbij. Top speelgoed!
Voor Jelle had ik ook wat gehaald! Voor hem had ik met macaron kookboek van Adriano Zumbo, hij is aan het backpacken en dit is een lekker klein makkelijk mee te nemen boekje! Daarbij had ik een zakmes, altijd handig op reis, en een rugby shirt uit Australië, die had Stevie voor me geregeld en ook meteen 1 voor mij!
Jelle had geen idee dat ik wat voor hem gehaald had dus hij had niks voor mij, dat maakte mij niks uit maar hem wel want vandaag heb ik de cd 'Go - the very best of Moby' van hem gehad! Die wilde ik graag hebben! En een armband uit Bali en geld uit China, Macau en de Nederlandse Antillen! Omdat hij weet dat ik geld spaar!

2e kerstdag ging ik skypen met mijn ouders, Robin, Roy en Amber! Tijdens het skypen gingen hun de kado's uitpakken die ik voor hun gekocht had! Dat vond ik echt heel erg leuk! Het was vooral leuk om even met iedereen tegelijk te skypen! Super gezellig! Ze gingen om de beurt een kado uitpakken en af en toe vertelde ik er wat bij bijvoorbeeld hoe ik er aan ben gekomen.
Aan mijn meisje had ik onder andere een ring en een armband gegeven. De ring was handgemaakt hier in Australië, dus dat vond ik zelf heel gaaf, ik hoopte dat ie paste omdat ik geen idee had wat de precieze maat van haar vingers zijn. Dus ik had hem opgemeten met mijn pink en dat past gelukkig om haar middelvinger hahaha. Aan mijn vader had ik een boemerang en een didgeridoo gegeven. En aan mijn moeder een ketting van turquoise en een veel te grote portemonnee van Australië. Tja dat vind ze handig heh hahaha. Aan Amber had ik 2 armbanden en een mini boemerang gegeven. En voor Roy.. Ja voor Roy.. Wat geef je nou aan je broertje? Het is elk jaar als ik op vakantie wel wat leuks hoor! Maar dit jaar moest het was speciaals zijn. Vanuit Bali en Griekenland kreeg hij van mij een houten penis, een heel degelijk kado dus. Natuurlijk moest het vanuit Thailand dan wat anders zijn, dus vanuit daar kreeg hij een beeldje van een dikke vrouw. Tja wat geef je dan vanuit Australië? En toen wist ik het, het perfecte kado! Wat zegt er nou meer Australië dan een kangoeroe? Dus iets met een kangoeroe zou natuurlijk top zijn! En het moet wel wat speciaals zijn voor je liefste broertje! Een opener! Top! Maar dan we een gemaakt van echt kangoeroe ballen! Ja kangoeroe ballen! De testikels van een kangoeroe! Daar is mijn kleine broertje vast heel blij mee! Natuurlijk had ik niet alleen dat voor hem, maar dit was toch wel het hoofd kado hoor! Ik had ook een pen met een kangoeroe met bokshandschoenen voor hem, waarvan de armen kunt laten bewegen alsof hij echt bokst en een beer can cooler van Australië.
Ik hoop dat iedereen blij is met hun kado's, ik vond het in ieder geval heel leuk om te geven!
Vanavond is het al weer oud en nieuw, dus ik ga veel foto's en video's maken van het vuurwerk! Die komen er aan!

  • 31 December 2012 - 10:06

    Monique Drevers:

    Hola smiley,
    en dan zijn er al weer 2 maanden om.
    Belachelijk hoe snel dat gaat, maar voor jou voelt dat misschien anders.
    Toch blij voor je dat je vriend er is, zodat je effe nederlands kan lullen.
    Voor straks een fijne avond, en een knallend 2013.
    Kijk uit voor de vingertjes.
    Veel liefs Harry en Monique, en nog bedankt voor je kaart, erg leuk

  • 31 December 2012 - 11:27

    Amber & Roy:

    Heyy Mike!!

    Grappig stuk heb je geschreven, je schrijft alles heel leuk op.
    natuurlijk wist ik alles al want dat had je allemaal al verteld (en ik was er bij).
    Je armbandjes zijn super! En ze passen echt bij de armbandjes die ik 1e kerstdag heb gehad bij mijn familie. Dus ik draag ze vaak. Ook is het misschien leuk om te weten dat jou ‘liefste” broertje die kangoeroe pen al overal tegenaan heeft “geslagen”. Heerlijk zo’n boksende kangoeroe. Tegen je moeders hoofd, die van Robin die van mij.. tegen de bank, m’n glas.. vast ook tegen je vader… hij is helemaal gelukkig met de pen. En tevens ook met de kangoeroe ballen xD whahaha we moesten vreselijk lachen toen we zagen wat het was. “zoek iets ronds” voel maar.. zo heeft iedereen hier .. zonder dat ze het wouden al aan de ballen gezeten om te voelen wat het was :P m’n boemerang staat op een mooie plek in m’n kamer, en vanuit m’n bed kan ik het goed zien  (waar ik natuurlijk altijd zit omdat het ook een tafel en 2 banken is) ook waren die confetti dingen erg leuken in een mum van tijd waren Robin en ik versiert door je broertje.. :P

    nja we spreken je snel weer !

    bye bye xx

  • 31 December 2012 - 11:27

    Amber & Roy:

    BEDANKT!

  • 31 December 2012 - 12:43

    Nel:

    Hoi Mike,

    Wat heb je weer een gezellig stukje geschreven we blijven zo echt op de hoogte van jouw verblijf daar.
    Ik weet zeker dat je ouders ,broertje en zeker niet te vergeten Robin ontzettend hebben genoten met de Kerst om met je te hebben kunnen Skype met z'n allen.
    Vanavond zitten wij met de familie gezellig bij Karin maar ik weet zeker dat jij er ook een knallend oudjaar van gaat maken.
    Nog heel veel plezier daar en alvast een heel gelukkig Nieuwjaar.
    Dikke kus van ons Nel en Piet

  • 31 December 2012 - 17:14

    Papa En Mama:

    Hey Lieverd,
    Wij wensen je een heel gelukkig nieuwjaar want bij jouw is het inmiddels al 2013. Hier is het nu 17 uur en bij jouw 3 uur 's-nachts. Heb eerder al met je zitten te sms'en en volgens jouw was het vuurwerk helemaal top.
    We zijn erg benieuwd naar de foto's en de film die je hebt gemaakt.
    Kerst was inderdaad anders zowel voor jouw als voor ons, we hebben je gemist maar door het skypen was je er toch een beetje bij.
    De foto's laten zien hoe gezellig jullie het met elkaar hebben in het huis. Ook heb ik nu Stevie even gezien op de foto. Ze ziet eruit als een heel tof mens die het geweldig vindt met al die jonge mensen om haar heen.
    Je bent inderdaad heel erg verwend daar maar je hebt zelf ook aardig uitgepakt hoor.
    Al met al heb je het erg naar je zin en ook dat Jelle er in deze tijd van het jaar is is voor jouw bijzonder. Hij verblijft ook bij jullie in het huis en dat is voor hem maar zeker ook voor jouw helemaal top.
    Jullie zijn een lekker stel zo met z'n allen, je hebt het erg getroffen.
    Nou schat voor ons staat oudejaarsavond nog te gebeuren. Het knalt hier behoorlijk al de hele dag vanaf 10 uur vanmorgen mochten ze knallen nou er is al voor heel wat geld de lucht in.
    Wij gaan rond 20 uur lekker met de hele familie oudejaarsavond vieren bij Karin en Nico.
    Roy en Amber gaan naar Frannie en ook Robin is daar. Morgen de nieuwjaarsduik we gaan het echt doen hoor om 14.00 uur in Castricum aan Zee. Dus jij ook he we willen foto's!!
    Fijne nacht nog en ook een gezellige nieuwjaarsdag. 2013 wordt top, ik en Robin komen snel (april) naar je toe en op de helft van 2013 ben je weer bij ons terug in het koude kikkerlandje, maar wel een hele ervaring rijker.
    We spreken elkaar snel, dikke kus en knuffels van ons.

  • 01 Januari 2013 - 10:58

    Rkorssen:

    hoi mike

    de beste wensen van ons allemaal hier en nog een paar mooie maanden daar je foto s zaggen er weer mooi uit hoor hoop dat je gauw wat foto s van het vuurwerk stuurt daar zijn we wel heel nieuw dierig naar van hoe dat het er uitziet daar groetjes van ons allemaal hier doei doei

  • 01 Januari 2013 - 11:36

    Jou Vriendinnetje!:

    Lekkerding! :D

    Op eerste kerstdag gingen m'n ouders jordi en ik naar oma, lekker eten met zn alle aan de grote tafel met mn oom en tante en die 2 kleintjes. Was echt heel erg gezellig. Wel beetje krap met zn alle aan die tafel maar het gaf ook een heel gezellig idee :D Daarna nog met zn alle thuis een filmpie gekeken.

    Skypen op 2e kerstdag was leuk! Alleen 't contact met skype is soms zo slecht! Het was echt leuk met met z'n alle te gelijkertijd te skypen! Echt Gezelllig!! :D Ik ben zo blij met mn cadeautjes! :D
    Jou ring is zoo leuk! VIndt het echt heel mooi! hihi, jaa om jou pink en mijn middelvinger haha!
    Mooi he :D Kleine handjes! Met trots laat ik het aan iedereen zien!! :D
    Roy is ook heeel blij met zn ballen! Haha, hij kon er niet afblijven haha :P Lekker zacht hahaa!!

    Hebben daarna met z'n alle spelletjes gespeelt en lekker gegeten :D Heerlijke dag :D
    Enee je mama heeft mij aangestoken met de kerst hoor! Wacht maar totdat wij samen wonen haha :D
    Gaan natuurlijk nu druk sparen om de bingo winst aan te vullen :D

    Strakjes rennen, Roy, jou mama, papa (JA RON JE MOET!), Amber (JA JIJ MOET OOK), Jerry en ik de zee in. Lekker een nieuwjaarsduik. Denk niet dat wij zoals bij jou een waarschuwing krijgen voor haaien. Hoogstens een verdwaalde bultrug :P

    Nu kunnen we echt aftellen :D Nog eventjes een paar gezellige dagen met Jelle.
    Voor je het weet is Bjorn er! En daarna komen je mama en ik :D Nu heb je er niet 1tje die je straks bespringt maar 2 vrouwen! Haha! :P Vindt het echt super leuk dat wij samen naar jou toe komen.
    Tijd vliegt strakjes echt voorbij :D En je hebt het naar je zinn dus gaat het nog sneller :D

    Ohja en ik heb Roy beloofd dat we een xtje terug gaan en Roy mee nemen :D

    Ik hou van jouu! xxxxxxxxx


  • 04 Januari 2013 - 08:05

    Piet En Marjan:

    Hoi mike,

    Ten eerste van ons een heel gelukkig en gezond 2013 gewenst, maar dat zal wel lukken.
    Het is heel leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je het naar je zin heb daar.
    Wij hebben nieuwjaarsdag even met je vader en moeder en ada en bart een biertje gehaald bij de kroon in wormerveer dit was weer heel gezellig.
    Wel stoer van je vader en moeder en ook van bart om zo,n nieuwejaarsduik te nemen.
    Van je moeder wist ik dit wel maar van mijn broertje had ik dit niet verwacht ha,ha,
    Nou man veel geluk en plezier daar, en tot ziens.

    Piet en Marjan de Boer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 41324

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: