Oud en nieuw!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Oud en nieuw!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw!!

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

01 Januari 2013 | Australië, Sydney

Oud en nieuw in Sydney was echt geweldig!!
Jelle en ik waren s'middags al even in Circular Quay rond 4 uur en toen was het limiet van het aantal mensen al bereikt!! Er mocht dus helemaal niemand meer daar zijn! Tenzij.. Je een kaartje hebt! Gelukkig had Harris' voor ons een kaartje geregeld voor Barangaroo. Dat is aan de andere kant van de brug dan het opera huis maar echt met een top uitzicht op de brug! En we stonden niet bil aan bil daar, zoals op Circular Quay het geval was!
Er was 2 keer vuurwerk, om 9 uur voor de kinderen en daarna hè grote vuurwerk om 12 uur. Om 9 uur waren we even Circular Quay opgelopen, dat konden wij doordat Harris' ook ponsbanden voor ons geregeld had omdat hij bij de ferries daar werkt! We mochten zelfs de pier op waar voor de rest niemand anders mocht komen!! Dus we stonden lekker ruim en hadden een top uitzicht op de brug en het opera huis!! Na het 9 uur vuurwerk zijn we richting Barangaroo gelopen en daar een mooi plekje gezocht.
Het vuurwerk was echt waanzinnig! Het kwam van alle kanten! Op de brug het grootste vuurwerk maar ook aan de andere kant van het water werd er van 2 plekken vuurwerk afgestoken. En op een gegeven moment werd er van een aantal hoge gebouwen in de stad allemaal hetzelfde vuurwerk tegelijkertijd afgestoken! Dat zag er echt super uit!
Het mooiste stukje vuurwerk vond ik dat het omhoog schoot vanaf de hele brug en dat er tegelijkertijd onderaan de brug een regen van goud vuur naar beneden kwam!
Het was echt een miljoenen project.
Vuurwerk is verder in heel Australië illegaal dus iedereen komt hier op af! De straten waren bezaaid met mensen maar het was heel erg gezellig! Het deed mij een beetje aan de straten van Amsterdam tijdens koninginnedag denken, alleen dan zonder het oranje.

Vandaag, 1 januari, was het natuurlijk tijd voor de nieuwjaarsduik!! Maar dan op Bondi Beach, in de warme zon van 30 graden! Een hele vervelende nieuwjaarsduik dus!
Toen we aankwamen en even wat gegeten hadden wilde we de zee in gaan, dat ging voor even niet door! Want er was namelijk een haai gespot! Toch leuk, even een beetje sensatie! En luide een heel hard alarm geluid en iedereen ging meteen het water uit! De reddingsboten hingen allemaal het water op om te kijken of de haai nog in de buurt was. Er kwam een helikopter bij en zelfs een nieuws helikopter!
Dit werd er gezegd in het nieuws;

Shark scares swimmers out of water on Bondi Beach
Hundreds of swimmers at Sydney's Bondi Beach fled to safety and away from the water, after a shark sighting on New Year's Day.
Local media reported that a surf patrol boat was on a routine surveillance when the life guards saw a large shark near the rocks off Bondi Beach in Sydney.
A shark alarm was sounded to warn swimmers to get out of the water, and hundreds of beach goers rushed onto the beach.
Aerial footage showed the beach packed with people but the sea competely empty.

Het viel allemaal best mee, maarbhet was even sensatie!
Toen het sein kwam dat we het water weer in mochten zijn we onze nieuwjaarsduik gaan doen! Hup de UNOX muts op een gaan!
We hadden een aantal foto's gemaakt met jelle's camera, maar die foto's heeft hij net per ongeluk allemaal verwijderd hahahaha. Maar die foto's kunnen we gelukkig nog wel een keer maken! Dus we zullen nog maar een keer naar het strand moeten.. Vervelend.

Mijn meisje, ouders en broertje zijn vandaag ook de nieuwjaarsduik gaan doen! Maar dan ietsje kouder! Ik vind het echt heel stoer dat ze dat hebben gedaan en ik doe volgend jaar zeker mee!

• 01 Januari 2013 - 20:04

R Korssen :

hoi mike we hebbeb je foto s gezien het zag er fantastoes uit zo kan best begrijpen dat het voor jou en hele belevenis is geweest om dit eens mee te maken zo we zijn jaloers op je hoor alleen jammer dat je geen nieuwjaars duik kon maken omdat je niet met de haaien mocht zwemmen maar die kan je daar alsnog wel een keer doen daar nou nog veel plezier daar groetjes en de beste wensen van ons allemaal doei doei

• 01 Januari 2013 - 21:01

Papa En Mama:

Jajajajaja ik geloof jullie niet. Jullie zijn heel snel toen je hoorde dat er een haai gesignaleerd was weer je bed in gedoken. Die foto's per ongeluk allemaal verwijderd, echt niet!!
    Nou wij hebben het wel gedaan en het was echt gaaf om te doen, we waren stoer hoor.
    Het was hier maar 7 graden en het water was maar 6 graden moet je maar eens voelen hoe koud dat is.
    We hadden wel een hoop toeschouwers, hopen dat ze volgend jaar allemaal mee gaan doen jij toch ook?
    In 30 graden is het ook geen kunst, laat het volgend jaar maar zien in 6 graden!!
    Het vuurwerk ziet er echt gaaf uit, heb een stukje op de televisie gezien en op de computer.
    Maar ook de foto's zijn indrukwekkend, echt leuk zo'n groot vuurwerk voor de hele stad zouden ze hier ook in moeten stellen lijkt me een top idee.
    Zo te zien hebben jullie een te gekke avond gehad het ziet er erg gezellig uit.
    Nu gaat het gewone leven weer beginnen, morgen gaan we alle kerstrommel hier opruimen en vanaf donderdag maar weer wat gezonder eten. Want feestdagen zijn leuk maar wat we allemaal gegeten hebben deze dagen is niet normaal meer. Vet, zoet, alcohol en nog meer van dat alles!!
    Lieverd we spreken elkaar snel weer liefs Moetie en Vatie

• 02 Januari 2013 - 00:39

Freeda:

Leuk om van je te lezen. HAPPY NEWYEAR!!!!!

• 02 Januari 2013 - 01:12

Mike De Boer:

Ja we hebben onze duik dus wel gedaan heh! Nadat het alarm voorbij was mochten we er in! Dus toen zijn we er direct in gedoken hoor! Hahahaha ja Jelle wilde de foto's op zijn iPad zetten en toen klinkte hij op verwijderen! Gelukkig had ik alle andere foto's die hij gemaakt had wel al opgeslagen, behalve die van de duik! Ik ben nog even op zoek naar een foto van alle mensen die op het strand stonden tijdens het alarm, dat zag er zo gek uit! Een strand vol met honderden mensen en een lege zee! We hadden daar ook foto's van gemaakt maar die zijn verwijderd. Hahaha. Die foto's van de duik gaan we nog wel een keer maken want hier naar de zee gaan is dus echt niet zo vervelend!

• 02 Januari 2013 - 09:20

Monique Drevers:

Happy New Year mate,
    Nieuwjaarsduik, heb ik ook gedaan,m"n bed in.
    Bij 30 graden ga ik er over na denken.
    Echt waar wat een gekken, die Robin van jou brengt wat te weeg,
    en ze trappen er allemaal nog in ook[hihihi]
    Mooie foto's hoor, erg leuk om allemaal te zien.
    helemaal te gek om mee te maken,
    Nou tot het volgende bericht dan maar weer.
    Veel liefs Harry en Monique

• 04 Januari 2013 - 14:22

Ada Sprenkeling:

hoi Mike , Ik,heb ook nog even gedacht om de zee in teduiken, maar er wilde niemand fotos nemen dus heb ik dat maar o me genomem . Wel is Bart meegegaan ,maar dan moest je moeder mee de kroeg in want afspraak was bart duiken tanja drinken haha ! Of had alleen ik die afspraak gemaakt ? Maakt niet uit ze kwam toch nog ff naar de kroeg !! Nou mike de allerbeste wensen van ons en het gaat je goed daar !!