Blue Mountains! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Blue Mountains! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Blue Mountains!

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

09 Januari 2013 | Australië, Katoomba

Gisteren met Jelle naar de Blue Mountains geweest. Het zou in Sydney 43 graden Celsius worden! Maar in het Blue Mountains gebied is het altijd 7 graden kouder. Nog steeds heel erg heet maar wel minder als ik Sydney. Dat we vertrokken viel het nog mee met de hitte, er stond ook een klein beetje wind. Toen we 2 uur later aankwamen in Katoomba (waar de Blue Mountains zijn) viel het ook nog mee met de warmte, maar het werd steeds warmer. Door de hitte waren er overal bosbrand alarmen afgegeven waardoor er een hoop nationale parken gesloten waren! We mochten dit park wel in, maar alleen op het stuk die hun aangegeven hadden, de rest was afgezet. Gelukkig was dit toch best een groot stuk, dus hebben we veel gezien. Eerste waren we in een kabelbaan gegaan die over een klif heen ging, deze had een glazen bodem waardoor je helemaal naar beneden kon kijken, maar achteraf was dit niet zo veel aan, het was een erg korte rit. Daarna gingen we met een andere kabelbaan vanaf de bergwand het bos in. Dit gedeelte was een regen woud, dit komt omdat dit deel voor een groot deel veel in de schaduw van de bergen staat. Daardoor was het een heel mooi groen bos. Daar hebben we een paar uur rond gelopen waarna we weer terug gingen. Alleen nu met een trein die 52 graden schuin omhoog ging, achteruit.
Dit deel van het bos is een van de weinige delen die groen is. De rest van het bos heeft bijna alleen maar eucalyptus bomen, daardoor lijken de bergen in de verte een blauwe gloed te hebben, vandaar de Blue Mountains.
Het werd steeds heter en heter die dag, op het moment dat we weer op het trein station stonden was het echt super heet, door de wind die erbij stond voelde het net alsof onder een mega haardroger stond. Echt niet te harden!
Terug in Sydney was het nog heter! Zelfs om 12 uur s'nachts was het nog ruim 30 graden en benauwd.
Vandaag is het gelukkig iets minder heet, maximaal 26 graden Celsius.

Een paar dagen geleden zijn Jelle en ik ook nog even naar Darling Harbour geweest om de grote bad eend te bekijken! Die foto's komen hier ook bij te staan.

  • 09 Januari 2013 - 14:55

    Jou Vriendinnetje! :

    De fotos zijn echt super! Wat super super leuk! En mooi!

    Hihi, je had gewoon lekker je shirt moeten uit doen.. wel goes smeren met zonnebrand!! :P
    Of in je blote kont ;-)
    Als t strakjes wat minder warm is moeten jullie nog 'n xtje gaan dan mogen jullie vast overal heen! Of strakkies als Bjorn er is!
    Aah, was t niet spannend zo stijl naar beneden? Wel lekker dat je door zn treintje gebracht kan worden met die warmte!

    Die eend is echt leuk! Die foto's die je mij had gestuurd van die eens zijn ook leuk zo 's avonds.

    Tis hier lekker koud, en ik ben lekker verkouden! Keelpijn, oorpijn, niezen... haha!
    Vanaf zaterdag gaat het lekker vriezen! Yeaah kan ik lekker schaatsen! En anders ga ik wel naar de Jaap ede baan want ik moetttt schaatsen deze winter. Anders heb ik m'n schaatsen voor niets laten slijpen afgelopen winter.

    XXXX Ik hou van JOU!

  • 10 Januari 2013 - 01:13

    Freeda:

    Wat een heftig verhaal, zo heet. Las gisteren dat het wel 50 graden daar was. Hoop dat je ergens de koelte kan vinden. De zoete lekkernijen smelten onder je handen vandaan, hoe doe je dat in deze hitte? Mooie foto's Mike!

  • 10 Januari 2013 - 10:08

    Jaap Zwaan:

    Probeer zoveel als mogelijk overal van te genieten, ondanks de warmte.

  • 11 Januari 2013 - 12:00

    Monique Drevers:

    Hey smiley,
    leuk om jou ook en keer op de foto te zien, zo te zien zorg je goed voor jezelf.
    Lekker toch, die temperatuur, hier is iedereen ziek, zwak, door dat k.. weer.
    ik ben jaloers, ik ben van de week naar een bonbon workshop geweest.
    ik kan je vertellen, ik was zo goed dat ik zo bij je kan werken[hihi],
    alle gekheid op een stokkie, mijn bonbons waren echt goed gelukt.
    Hoop dat het op je werk ook nog steeds goed gaat??
    En lekker genieten ook van dat mooie weer, want het is beter dan hier.
    extremer, maar ik neem toch aan dat je op je werk volop in de airco werkt.
    En met je vrije tijd lekker het water zo veel mogelijk opzoeken, en je weet het
    zo veel mogelijk blijven drinken[ik bedoel geen bier]haha'spreek je later.
    veel liefs Harry en Monique


  • 12 Januari 2013 - 09:43

    Papa En Mama:

    Hey lieverd,
    Wat een mooie foto's weer, die natuur is daar toch wel prachtig zeg. Jammer dat die bosbranden nu aardig wat in de as leggen. Heb je zelf nog last van die bosbranden daar?
    Jullie mogen ook best vaker zelf op de foto staan hoor, ik weet dat je dat stom vindt maar het hoeven geen "gemaakte" foto's zoals je altijd zegt te worden hoor.
    Als ik en Robin er zijn moeten we nog maar een keer naar de Blue Mountains, ik wil graag de eucalypthus bomen met eigen ogen zien en dan is het park misschien wel helemaal open.
    Alleen één ding je moeder gaat echt niet in dat enge treintje hoor "The Mountain Devil" zegt voor mij genoeg hoor hahaha.....
    Die grote badeend was op de reclame hij is volgens zeggen 6 meter hoog. Wat een onwijs ding zeg wel leuk om te zien. Het behoort bij en festival toch? Heb je daar al iets van meegekregen?
    Dan nog wat anders hebben we al foto's van je desserts gezien? En wanneer gaan je nieuwe desserts in premiere??
    Nou schat het is bij jouw misschien extreem warm maar hier is vandaag volgens mij de winter wel ingevallen het is echt koud. Volgens zeggen gaat het dit weekend sneeuwen en hard vriesen dus als ik de keuze heb ga ik toch voor erg heet hoor.
    Spreken je morgen schat, dikke kus hou van jouw XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 41324

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: