Volgende - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Volgende - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Volgende

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

21 Januari 2013 | Australië, Sydney

Van de week is Jelle weer vertrokken om zijn reis voort te zetten. Hij is bezig met een wereldreis en is dus nu omhoog aan het reizen door Australië en hij zal daarna naar Nieuw Zeeland gaan en dan door naar Zuid Amerika. Het is wel jammer dat hij weg is, het is natuurlijk erg gezellig om een vriend vanuit Nederland hier te hebben. Maar we hebben een paar top weken gehad en over een paar weken komt Bjorn alweer hier heen! Ik ben de tijd dat hij hier is al helemaal vol aan het plannen, we gaan niet stil zitten! Hij is hier niet heel erg lang dus ik ga zo veel mogelijk inplannen in een korte tijd. Dat moet helemaal goed komen.
En een paar weken daarna en dan komen Robin en mijn moeder alweer! De tijd gaat eigenlijk toch best snel zo, toch? En hetzelfde geld voor hun, ik ben de tijd dat zei hier zijn ook helemaal vol aan het plannen! Het word erg druk maar erg gezellig!

Een paar weken geleden had ik een nieuwe fiets gekocht hier, daarmee ga ik elke dag naar me werk toe. Dat scheelt me geld maar ook een hoop tijd. Want met het openbaar vervoer ben ik een stuk langer bezig.
Nou koste die fiets mij $79, vrij weinig geld dus voor een fiets. Voor dat geld weet je dat hij niet heel lang mee zal gaan. Maar hij viel in de eerste paar weken al steeds meer uit elkaar! Ik heb hem vandaag terug naar de winkel gebracht om hem te laten want nu lag zelfs me trapper er af. Maarja,, slim als ik ben,, ben ik de bon kwijt.. Dus in plaats van garantie kost het me wel wat. Gelukkig niet veel, want dat ding is ook niks waard, het koste me $16,50.
Het is toch best lastig, heuvel op heuvel af fietsen met een fiets waarvan het stuur steeds los gaat en de trappers er afvallen en dit keer zelfs afbraken.
Hopen dat ze hem nou maken en da hij heel blijft! Ik heb er wel een jaar garantie op nou, moet ik alleen niet de bon verliezen..

Hierbij zitten ook de beloofde nieuwjaarsduik foto's! Jelle en ik hebben ze overnieuw moeten maken.. Want Jelle had ze per ongeluk gewist, hij geeft zijn IPad de schuld, geloof jij hem? Op de foto's ziet de zee er erg mooi uit en vooral de rotsen er omheen, alleen we waren nu naar Coogee Beach geweest, dat is stukken minder mooi als Bondi, maar er omheen weer veel mooier dan Bondi. En er zat nogal een nadeel aan het strand van Coogee, er was daar een grote kans op Bluebottle Jellyfish. We hadden in het water 2 kwallen gespot en deze kwallen hebben meters lange tentakels dus we vonden het mooi geweest hahaha. Ze zijn niet dodelijk maar wel erg pijnlijk. Dus de volgende keer maar weer lekker naar Bondi, daar hadden we alleen maar een haai! Een stuk lekkerder dus, hahaha.

  • 21 Januari 2013 - 10:10

    Ria En Ad :

    hoi mike het zag er leuk uit hoor de nieuwjaarsduik zal wel moeilijk zijn geweest he om dat warme water in te gaan he maar volgend jaar mag je het over doen maar dan in koud water ha ha wel jammer dat je vriend weer weg is he maar je moet zo maar denken nu komt de volgende en dan je vriendinnetje en mams dus het schiet al aardig op voor he zo nou mike geniet er nog maar van want voor je het weet ben je weer thuis groetjes van ons allemaal

  • 21 Januari 2013 - 12:17

    Jou Vriendin!:

    Lieverd,

    Wat een te-gekke fotos! Ennn was het koud? HAHAHA!
    Jij gaat goed mee volgendjaar het KOUDE water in! KOPPIEONDER!

    Nog een paar weekies en dan is Bjorn er! Haha, geef je hem ook 1 dag rust netzoals bij je moeder en mij? :D En een spoeddagje sydney zien? :D Het wordt helemaal super! :D

    Haha, die fiets.. Ik geef die fiets 2 weken, dan kan je weer terug! Haha.

    Kusssieeee! xxxxxxxxx

  • 21 Januari 2013 - 22:03

    Papa En Mama:

    Hello mate,

    Nou dat was wel zwaar he zo'n nieuwjaarsduik in 30 graden. Maar ja je hebt het wel gedaan!!
    1 januari 2014 piep je wel anders vriend dan is het ijs en ijskoud, hii
    Als je de keuze hebt tussen de Bluebotlle Jellyfish op het strand van Coogee of een haai op Bondi Beach voor een nieuwjaarsduik, nou dan wist ik het ook wel hoor. leuke foto's hebben jullie gemaakt.
    Ik ging voor geen van beide, hahahaha dus al met toch nog knap gedaan door jullie hoor.

    Het is misschien wel even vreemd voor je dat Jelle na zoveel gezelligheid weer verder is getrokken maar het is vast ook wel weer lekker dat je je eigen kamer weer voor een paar weken terug hebt, even bijkomen want dan komt de volgende gast alweer. Je hebt het er maar druk mee!!
    Nu heb je even een paar weekjes de tijd om te plannen wat je allemaal gaat doen met Bjorn.

    En natuurlijk even zuinig zijn want ik hoorde al geruchten over brug beklimmen, vliegen naar de Great Barrier Reef enz enz. Je hebt plannen te over en zoals je zelf vaak zegt Australie is best duur.
    Maar het klinkt echt heel leuk hoor schat en als je er toch bent kun je maar beter zoveel mogelijk zien he. Ben benieuwd wat je voor Robin en mij in petto hebt maar we volgen jou hoor, hi....(nou ehhh .....misschien dan ???)

    En natuurlijk heb je nu weer een beetje tijd om te schilderen. Ja bijna niemand weet het nog maar we hebben een nieuwe kunstenaar in de dop. Hij schildert "Mike de Boer Originals"......
    Wij vinden ze echt gaaf en willen ook een Mike de Boer aan de muur.
    Schat misschien kun je in je volgende stukje wat over je nieuwe talenten schrijven en wat laten zien denk dat er meer mensen nieuwsgierig naar zijn.

    Nou schat we kijken weer uit naar je volgende stukje hoor, dikke kus van ons.

  • 22 Januari 2013 - 00:34

    Freeda:

    En je verslag weer helemaal gelezen en meebeleefd. Wat is het daar prachtig zeg. Dat ze jullie niet van het strand hebben verwijderd met die mutsen op.... Leuk die foto's als memorie. Fijn dat je je maatje bij je hebt. En eh.,... fiets 'm dr in!!! Sterkte met je fietsie! Geniet van je tijd daar!

  • 28 Januari 2013 - 15:43

    Monique Drevers:

    Ha die mike,
    ben jaloers als ik die zonnige foto"s zie.
    Hier is eindelijk na een hele dag regen, de sneeuw verdwenen.
    Wij waren die troep op de weg echt zat.
    In het verhaal van je ouders hier boven lees ik grote plannen,
    dus niks zuinig aan lekker doen, als het goed is kom je daar maar 1 keer.
    Dus alles eruit halen wat er in zit(hihi).
    Lekker genieten en wachten op het volgende bezoek.
    We blijven je volgen.
    Dikke kus Harry en Monique

  • 05 Februari 2013 - 11:15

    Ingrid Jahn- Van Binsbergen:

    Wat heerlijk om te lezen Mike dat je het zo naar de zin hebt. En leuk om te zien wat je allemaal aan het organiseren bent. De tijd vliegt zo voorbij. Geweldig voor je dat je ook veel bezoek krijgt dit maakt het ook allemaal wat makkelijker om verbonden te blijven met thuis. Je mag heel erg trots op jezelf zijn hoe jij omgaat met deze toch wel hele grote stap die je gemaakt hebt. Ik kijk uit naar de volgende verslagen en geniet momenten. Heel veel liefs uit Westzaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 41317

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: