Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Bondi Beach

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

05 December 2012 | Australië, Sydney

Er is alweer een maand voorbij! Ik moet toegeven, dat is toch best snel gegaan als ik zo terug kijk. De eerste paar dagen en misschien wel de eerste 1,5 week gingen erg moeizaam en waren toch wel heel erg lastig. Maar ik begin nu toch een beetje mijn draai te vinden. Vooral omdat ik nu smiddags en savonds werk, hierdoor heb ik meer tijd om met mijn vriendin en mijn familie te spreken en ik kan daarnaast ook nog lekker een biertje drinken met mijn huisgenoten. De eerste maand is voorbij, dus nog 5 te gaan. Ik heb t wel erg naar mijn zin, zowel op mijn werk als buiten mijn werk, maar toch.. ik mis iedereen wel heel erg. Dus imigreren word m niet hahahaha. Vandaag is het 5 December, Sinterklaas! Jarenlang is er een traditie op Bondi Beach die georganiseerd word door Nederlanders voor Nederlanders waarbij Sinterklaas met 2 pieten in een kano naar Bondi Beach komen voor de Nederlandse kinderen. Vorig jaar ging het feest niet door omdat ze opeens toestemming moesten vragen aan de gemeente. Ik had op internet gelzen dat ze het dit jaar wel door wilde laten gaan, maar helaas. Ik ben vandaag naar Bondi Beach gegaan en daar was geen Sinterklaas. Ik heb wel een heerlijke dag gehad, heb lekker in t zonnetje gelopen en lekker foto's gemaakt. vanmorgen heb ik een pakket opgestuurd naar mijn ouders, vol met kado's voor de kerst! Ik mag da wel niet thuis zijn met de kerst maar ik hb wel kado's hahaha. Ik heb al 3 kerstkaarten ontvangen! 1 van Robin, 1 van tante Ria en ome Ad en 1 van Mark, Agneta en Leroy! Hahahaha dat kerstgevoel heb ik nog niet echt met dat warme weer hier, maar de kerstkaarten zijn erg leuk! De hele stad is al een beetje versierd voor de kerst en in winkelcentra staan plaatsen waar de kerstman komt en de kinderen op de schoot van de kerstman kunnen verellen wat ze voor kerst willen hebben, dan word er een foto gemaakt en die kan je dan kopen, je word alleen wel afgezet door de kerstman want de foto kost meestal rond de 25 dollar, maarja de kerstman moet toch ergens het geld vandaan halen om voor iedereen kado's te kopen.
G'day mate! See you later!

  • 05 December 2012 - 10:47

    Jouuu Meisje! :

    Lieverd! Haha, smoesjes.. Sinterklaas was er wel.. maar jij mocht gewoon niet op schoot! Zeker dat vieze liedje gezongen dat ik gisteren vertelde! HAHA ;-) De foto's zijn echt heel erg leuk om te zien!
    Nou.. dat kerstgevoel komt nog wel! En... je kan gewoon een koude douche nemen ;-)
    & Maak je maar niet druk.. volgendjaar zullen Roy en ik jou goed inpeperen met alle sneeuw,
    kunnen we dat ff inhalen! Haha! Fijnn dat je 't zo naar je zin hebt lief! &Van de week naar de dierentuin!! :D Gezelliee! Slaaplekker strakkies!! xxxxxxxxxxxx IK HOU VAN JOU!!!

  • 05 December 2012 - 10:48

    Roy & Amber:

    Hey Mike,

    De tijd gaat inderdaad al erg snel, alweer een maand voorbij!
    Gelukkig heb je nu wat meer tijd voor je zelf nu je middagdiensten draait.
    Toch een stuk prettiger om lekker met ons te kunnen skypen en een biertje te kunnen doen met je huisgenoten.
    Bondi Beach ziet er echt super vet uit!
    Wel jammer dat Sinterklaas niet kwam.
    Had wel leuk geweest, in je zwembroek Sinterklaas binnen zien komen!
    Maar ja dan maar de bij de Kerstman op schoot he.
    Ik wacht de kerstcadeautjes af!

    Veel plezier vriend!
    Ik hou van je!
    Roy & Amber

  • 05 December 2012 - 12:34

    Ria En Ad :

    hoi mike leuk dat je de kaarten al hebt ontvangen dat geeft toch wel en beetje het geboel dat de family toch nog en beetje bij je in de buurt is prettig om te hoeren dat je nu en beetje tijd voor je rigen hebt nu je s middags lekker werkt kan je toch lekker met dat mooie weer rustig en pilsje drinken en lekker babbelen met je meisje en ouders broertje hoop dat je nog en mooie tijd hebt daar en geniet van het mooie weer wij trekken onze winterjas wel aan en denken dan aan jou in de zon groetjes van pns allemaal ad ria en kids

















  • 05 December 2012 - 19:34

    Papa En Mama:

    Hey schat,

    Ik heb je vanmiddag lekker 1,5 uur gesproken. Toch fijn dat skype bestaat want je bent dan misschien wel ver weg maar soms voelt het toch heel dichtbij.
    Het is heel fijn dat het zo lekker met je gaat. Gelukkig wil je niet emigreren!!
    Kom maar lekker over 5 maanden weer terug op het nest hoor, hiii...
    Nou je hebt dan misschien Sinterklaas gemist maar dan willen we je wel op schoot zien bij de kerstman kijken of die dan wel een paar kadootjes voor je kan regelen?
    Bondi Beach ziet er wel gaaf uit, het lijkt helemaal niet zo eng als we weleens op tv zien, maar schijn kan bedriegen. Leuke foto's allemaal!!
    Wij zijn in ieder geval heel erg benieuwd naar de kerstkadootjes van jouw. We gaan ze pas met kerst openmaken terwijl we met jouw gaan skypen. Dan ben je er toch een beetje bij, ok?
    Het kerstgevoel gaat voor jouw echt nog wel komen hoor dat weten we zeker, wacht maar af!!
    In ieder geval is het wel heel leuk dat jij en je kamergenoten bij iemand die Stevie kent uitgenodigd zijn om te komen eten met de kerst, daar gaan jullie lekker ouderwets kalkoen eten en tegelijkertijd zwemmen in haar zwembad dat is toch een kerst uit een droom, klinkt heerlijk.....!!!!
    Nou lieverd geniet van deze bijzondere maand in de zon spreken elkaar gauw.
    dikke kus papa en mama

  • 09 December 2012 - 14:19

    Ria En Ad :

    hoi mike gezellig hoor de herstboom in het huis heb je toch nog het kerstgevoel daar we hopen dat je en paar leuke dagen hebt met de kerst en niet te veel drinken he daar die dagen dat doen ze hier wel we denken aab je in die dafen en maak er wat leuks van daar groetjes van ons allemaal en fijne dagen doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 41305

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: