Kerstkado en Jelle - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu Kerstkado en Jelle - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mike Boer - WaarBenJij.nu

Kerstkado en Jelle

Door: Mike de Boer

Blijf op de hoogte en volg Mike

24 December 2012 | Australië, Sydney

Het is altijd leuk om een kerstkado te krijgen! Toch? Meestal wel ja! Ik kreeg een groot pakket gestuurd door mijn ouders, broertje em vriendin, dus ik was natuurlijk heel erg verrast en vond het super leuk! Toen kreeg ik van Stevie te horen dat ik hem nog niet kreeg!! Ze zei; nee, je krijgt je kado pas op 1e kerstdag! Zoals het hoort! Hahaha, ok dacht ik, dan pak ik het dan wel uit! Dus dat zei ik tegen me moeder, waarop zij zei, nee nee je moe het nu uitpakken!! Ik dacht, hoezo? Ik bedoel ik pak het graag nu uit, maar hoezo moet ik het nu al uitpakken en niet wachten tot 1e kerstdag! Dus ik weer terug naar Stevie om te zeggen dat ik mijn kerstkado nu moet uitpakken van me moeder, ookal heb ik geen idee waarom!! Haha. Stevie geloofde me niet en wilde me moeder bellen, waar mijn moeder een beetje van schrok, maar ze vond t wel heel leuk en ze hebben even lekker gekletst. Ja joh wat maakt t uit, ze bellen toch met mijn telefoon, dus ik betaal wel hoor..
Dus ik mocht eeeeeindelijk mijn pakket uitpakken, krijg ik mijn pakket van Stevie, staat er een brief op geplakt: To George Clooney from Amsterdam! Hahaha bij het postkantoor denken ze door alle vele kaarten van mijn familie en vriendin dat ik heel veel gebroken harten heb achter gelaten in Nederland.
Ik open mijn pakket, en hij zit helemaal vol met kado's!!! Top! (Dacht ik). Met elk kado dat ik open maakte begon ik steeds meer te snappen waarom ik het nu moest openmaken.. Mijn kado's waren allemaal kerstversieringrommel!! Mijn moeder wist namelijk van mij dat ik geen reet aan kerstversieringen zou gaan doen.. Dus in plaats van mijn kamer te versieren heb ik alles in de gang opgezet!! Bedankt heh! Hahahaha.

Ik ben een paar dagen later samen met Stacey naar de Sydney fish market geweest. Dat was echt even een lekkere dag! Lekker over de vismarkt gelopen en lekker veel gekocht om daarna daar lekker van te eten s'avonds! We hadden gamba's, tonijn, coquilles en morton bay bugs gekocht! (Dat waren een soort kleine kreeften zonder scharen en een platte kop).

Gisteren was Jelle hier aangekomen! Hij is bezig met zijn wereldreis, en is nu voor een paar weken hier in Sydney! Vandaag zijn we heel Sydney rond gegaan! Als eerst zijn we naar de Sydney tower gegaan, daar hebben we eerst door het glas gekeken en daarna zijn we de sky walk gaan doen, dat is bovenop de toren! Dat was ech gaaf! Zo een mooi uitzicht en best wat wind! We hadden een combo pas gekocht waarmee we niet alleen dat konden doen maar ook naar Sea Life, Sydney Wild Life en Madame Tussauds, dat laatste boeide ons niet echt maarja het zat er bij en was achteraf toch wel erg grappig! Sea life was erg mooi, veel haaien gezien. En het Sydney wild life park was ook erg gaaf gemaakt zo midden in de stad. Daarna zijn we de hele Sydney bridge over gelopen en nog even wat mooie foto's gemaakt vanaf daar. Aan de andere kant was Luna Park, dat is een soort klein pret parkje, dat was al dicht, maar je kon er nog wel naar binnen lopen. Zo zonder mensen. Zag dat pak er uit als een uit een goedkope horror film! Hahaha. Als laatste zijn we nog even lekker fish and chips gaan eten en nu nog even gezellig naar de kroeg met me huisgenoten en Jelle!!

  • 24 December 2012 - 12:37

    Ria Korssen:

    hoi mike alvast fijne dagen daar en ceel plezier het ziet er allemaal wel lekker uit wat je gemaakt hebt daar dat zal je thuis ook wel moeten maken denk ik als je terug bent maar niet alleen voor je ouders broeryje en vriendin hoor want je hebt ons ook laten watertanden door dat he nou mike nog veel plezier daar met kerst en oud en nieuw groetjes van ons allemaal

  • 25 December 2012 - 13:12

    Papa En Mama:

    Het schat, hebben we zoveel moeite gedaan om de meest lelijke kerstkado's voor je uit te zoeken en is het nog niet goed, hi. Had ik er soms een lavalamp bij moeten doen???
    Maar tussen die rommel zat toch wel een heel handig wasrekje met knijpers toch? Hoef je die waslijn niet meer door je hele kamer te laten lopen en wat vond je van de tijdschriften en de scheurkalender.
    Door deze laatste twee werd het ineens een heel duur kerstkadootje hahahaha.......
    Zeventig euro om allemaal kerstrommel te versturen met een paar leuke tijdschriften en scheurkalender we hebben er maar om gelachen (de waarde van het kado was niet eens zoveel) en jij zo te zien ook dus het resultaat is geslaagd.

    Hebben net een leuke holland kalender en holland pen besteld voor Stevie zal het zsm opsturen voor haar met een leuke holland kaart. Het is toch top dat je in zo'n leuk huis terecht bent gekomen met zo'n top mens aan de "leiding". Ze is echt heel erg leuk naar ons idee en houd alles in het huis schoon en in de gaten maar is ook enorm met al haar huisgenoten begaan. Ook heeft ze voor kerst voor jullie allemaal een kerstsok met kleine kadootjes gemaakt dat is toch te gek. Dus daar gaan we haar nu eens verrassen en een bedankje sturen. Krijgt zij ook eens een kaart en hoeft ze niet alleen jouw post op te halen hahahaha.......

    Maar lieverd je krijgt je echte kerstkado nog hoor "Assins Creed III special edition". Zou je hem alleen even zelf willen bestellen kom er niet uit via internet en ook in de winkels kan ik het niet vinden.
    Er zijn drie mogelijkheden special edition voor pc, join or die edition voor pc en freedom edition voor pc weet niet welke ik moet kiezen. Bestel en betaal maar dan maak ik het geld wel weer over naar je rekening. Denk als we tot volgend jaar mei wachten dat de speciale edition er niet meer is want er staat bij op is op!!

    Het is nu 1e kerstdag en gisteravond op kerstavond zijn de ouders en zusje van Robin hier geweest en hebben we een hele gezellige avond gehad. Het was ontzettend leuk om Henk, Freeda en Nina beter te leren kennen. Robin lijkt heel erg op haar ouders vooral het enthousiasme en de verhalen echt tof. Ook zijn we erg verwend met chocolade en twee unieke beschilderde flessen door Henk, echt gaaf!!

    Vanmorgen hebben we samen gekookt voor vandaag, we eten vanavond bij Huib en Ingrid met de hele familie. We gaan lekker nasi/bami eten en wij hebben babi ketjap, rendeng en tjap tjoi gemaakt dus dat wordt smullen vanavond. Roy is vandaag bij Amber haar familie in Almere.
    Morgen 2e kerstdag zijn Robin, Roy en Amber bij ons en we zijn heel erg benieuwd naar onze kerstkado's die jij hebt gestuurd. Hopelijk gaan we morgen even skypen tijdens het uitpakken van de kado's zodat je er toch een beetje bij bent. Het is wel heel gek hoor dat je er niet bent, ondanks dat we elkaar hebben missen we je toch. Maar gelukkig heb je het nu heel erg gezellig met je huisgenoten en met Jelle en dat doet ons erg goed. We hopen dat dit een onvergetelijke tijd voor je wordt.

    Hoe staat het eigenlijk met het appartement wat jullie zouden huren met Oud en Nieuw om het vuurwerk goed te kunnen zien. Is dat nog gelukt of waren jullie al te laat?

    Heel leuk dat Jelle er nu is voor de feestdagen en dat jullie leuke dingen doen met elkaar. Het is voor jouw denken wij toch wel fijn dat er iemand is die jouw goed kent en waar je even lekker hollands mee kan kletsen. Hoorde van Robin dat hij ook voor de kerstdagen in jullie huis kan verblijven omdat er iemand een paar dagen weg is. Nou dat is helemaal leuk en dat hij klikt met de groep.
    Veel plezier de komende dagen en tot skype morgen. Liefs en dikke kus Papa en Mama


  • 26 December 2012 - 11:05

    Amber & Roy:

    Hey M!ke,

    Ik kan vragen hoe het gaat, maar dat kan ik zo al zien en horen aan al je verhalen!
    Het klinkt allemaal zo leuk wat je daar allemaal doet en hoe het gaat.

    Ik praat veel over je met je leuke vriendinnetje en natuurlijk met mijn eigen maatje ..
    Zo leer ik je toch een heel stuk beter kennen zonder daadwerkelijk met JOU in contact te zijn.

    Je heb overigens een onuitwisbare indruk gemaakt hoor :p
    heerlijk eten, enge vragen, en natuurlijk de grappen die je maakt.

    Ik hoop dat alles nog steeds gaat zoals je had verwacht, althans alles mag natuurlijk beter uitpakken.
    over uitpakken gesproken, die doos vol 'kerst' was vast moeilijk uit te pakken :p

    Maar goed, ik kwam even langs op de site om je nog een fijne dag te wensen vandaag :)
    Ik zie je zo op skype ;) (geloof ik :P)

    bye

    knuffel ons

    x






  • 30 December 2012 - 19:21

    Ria En Ad :

    hoi mike alvast de beste wensen en een mooi 2013 toegewenst van ons allemaal veel plezier daar en we spreken elkaar snel weer doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

6 maanden werken in Sydney bij Adriano Zumbo Patissirie. En natuurlijk genieten van Australië!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 41304

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

6 Maanden naar Sydney

Landen bezocht: